5 Eylül 2010 Pazar

Kışın gelmesiyle dizi sayılarındaki artış da hızlanıyor.Son zamanlarda hangi kanalı açsam farklı bir fragmanla karşılaşıyorum,itiraf etmek gerekirse hepsini de izlemek istiyorum,tabi bu imkansız olacağı için,çoğunu internetten takip ediyorum.Bana dizi manyağı demeniz beni üzmez.Velhasıl kelam,30 Ağustos'da anlamlı bir fragman yayınlandı.Show Tv'de.Bir Başkadır Benim Memleketim müziğiyle bir ağacı gösteriyordu.Ağaca yaklaştıkça kırmızı beyaz kurdeleler görünüyor,sonrasında da ucuna asılı ASKER KÜNYELERi beliriyordu.O an işte koptum.Resmen koptum.Zaten ne zaman askerime,şehidime dair bir şey görsem,bir haber alsam fenalardayım.Aklıma bir anda,bir heykeltıraşımızın şehitlerimizin künyelerini astığı ve şehitlerimiz adına yaptığı anıt geldi.O anıt Ankara'daydı ama ben Beypazarı sanıyordum.Sağolsun Cano beni düzeltti.Anıt Kızılcahamam'da.Sonrasında,bu ağaçla alakalı haberleri araştırdım.




Heykeltıraşımız bu ağacın hikayesini şöyle anlatmaktadır:
"10 yıl önce kızım henüz 3 yaşındayken, tatil dönüşü bir mola yerinde yalınayak iki adamla karşılaştım. Kızımı bu adamlardan uzaklaştırmaya çalışırken, onların traktörle köylerine şehit cenazesi taşıyan iki köylü olduğunu öğrendim çok üzüldüm ve kendimden çok utandım onlar çocuklarını bizim için şehit verdiler bende kendi kızımı onlardan koruyordum, "Bundan çok utandım. ve şehit ağacını yapmaya o zaman karar verdim." 1980'den bu yana,vatan uğruna şehitlerimizin ailesine ulaşıp onlardan emanetlerini isteyip ruhlarını ölümsüzleştiren heykeltıraş eklemiş:"Bu ağacı dikerken çok düşündüm,çok ağladım, çocuklar birini sevdimi, birine aşık oldu mu?, Sevgilisi var mıydı?, Çocuğu var mıydı?,Bir işi var mıydı? Bir film seyretmiş mi? Bir sinemaya gitmiş mi? 21 yaşında gencecik bu çocukların isimlerini yazarken herkese bir hikaye uydurdum." Ben de benzer şeyleri düşünürüm hep.Biz için,vatan için,bayrak için canlarını gözlerini kırpmadan feda eden bu canların canları neler yaşıyor diye.


İtiraf etmek gerekirse özellikle,Kardelen Elif ismiyle tanınan Elif öğretmenin eşi şehit olduğunda Elif öğretmenin söylediği sözler ve kalleş bir pusuya kızını veren Uzman Çavuş'un sözleri etkilemişti:


Elif öğretmen,Size mi kaldı benim hakkımı savunmak.Ben de Kürdüm,kimi kimden koruyorsunuz,ben kızımı büyütüp babası gibi asker yapacağım.Elif öğretmen artık askeri liselerde görev yapan Teğmen Elif.


Uzman Çavuşumuz ise,Ben 15 sene doğuda görev yaptım,birebir çatıştım.Ama kızımı en doğuda değil,en batıda kaybettim.Bunlar ne Türk ne de Kürt olmayı başardılar.Bunlar sadece KALLEŞ oldular.




Dizinin esin noktası bu anıt işte.Ne yazık ki anıttaki künye sayısı giderek artıyor.Arttıkça inanın benim yüreğim parça parça oluyor.Bu acıyı hissetmek için illa ki bir askere yakın olmak gerekmiyor,hepimizin evladı onlar.Bir arkadaş şehit haberine ağlarken gördü de beni,sanki senin ailen,niye ağlıyorsun dedi.Ruhsuz!Son Şemdinli saldırısında verdiğimiz 11 şehit ile şuan son rakam ne yazık ki 6bin658!Allah'ım dahasından korusun!


Of kötü oldum!Rabbim her birini korusun!Canlarını ailelerine bağışlasın!

4 yorum:

  1. Künyelerin ağaçta sallandığını görür görmez tüylerim diken diken oldu, gözlerim doldu... Kısacası çok etkilendim. Ağaçlara asılan saçma sapan çul çaputlara bak bir de bunlara...

    YanıtlaSil
  2. @Pixilated,

    İnsanoğlu işte ne yapsın,çaresizlik çula çaputa sarılıyor.Ah!Ben bu ağacı gücüm olursa gidip ziyaret edip ruhlarına Yasin okuyacağım!Allah rahmet eylesin:'(

    YanıtlaSil
  3. ay şuan tüylerim dken diken...ne zaman televizyonda izlesem gazetede okusam göz yaşlrıma hakim olamam suan da aynı durumdayım,bize bunları hatırlattığınız çok saolun...
    ne yazıkki benim de senn gibi duygusuz arkadaslarım var Allah onlara acısın ne diyeyim...

    YanıtlaSil
  4. @kendimce,

    Allah onlara acı göstermesin ama vicdan versin onlara.Ben bunları hiç unutmuyorum,bir gün mesleğime döndüğümde,bütün öğrencilerime yine vatan sevgisini,şehitlerimizi anlatacağım.

    YanıtlaSil

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails