1 Eylül 2010 Çarşamba

Eşeğe Altın Semer Vursan Eşek Yine Eşek

Cidden artık yazmak istiyorum!
Üzerindeki üniformaya güvenip,kendini bir halt sananlardan nefret ediyorum!Allah hepinizi bildiği gibi yapsın!Sözüm üzerindeki üniformayı hakkıyla taşıyanlara değil tabi!
Sözüm üzerine geçirdiği çapıttan*güç alıp kendini bir HALT sanan o kişilere!
(Çapıt(Erzin/Hatay şivesi):Kumaş parçası,eski bez)

Bu haltlığı nedense,halkla iç içe olan polisler daha bir önemsiyor.Yine belirtiyorum,işini gururuyla ve yakışanıyla yapan polislere kesinlikle lafım yok,tenzih ediyorum onları ama dikkat ederseniz,polis teşkilatında kendini bilmez insan sayısı çok fazla!Sebebi de vakti zamanında "polis" görevine getirilen kimselerin mesleğinin ne anlama geldiğini anlamaması ya da halkın "polis bu ya,sataşmayalım,başımız belaya girmesin" nidasını çok kullanması!
Öncelikle belirteyim,polis ya da dahası,devlet memuru olan hiç kimse bulunduğu koltuktan,konumdan ya da üniformadan güç alarak,sivil halkın üzerinde baskı kuramaz.Bu ülkede bu tür olaylar daha kolay oluyor ama siz sustukça,diş çıkartmadıkça,mesleğini bilinçsizce yapanlar daha da arsızlaşır!


NE diyordum ben,he işte,son zamanlarda kendini bilmez polislerin sivil halkı nasıl tartakladığını izler oldum televizyonda.Yeni mezun,üniformayıgiydimdeadamoldum havasında bulunan 3 polis,sadece görevini yapmak isteyen güvenlik görevlisini kelepçeleyip dövdü.Sebebi nedir?Güvenlik görevlisi "oğlum" diye hitap edilmesinden hoşlanmadığını belirtti diye.Tabi ya kendisi bir halt oldu ya,güçlü ya,herkese oğlum da der,hacı da!Devleti temsil eden ey memurum,uslüba dikkat,"siz"ler nerede,siz'ler?
 

Dün de 2 polis memurumuz(!),otobüs dolu olduğu için durakta durmayan şoförü,başka bir halk otobüsüyle takip edip resmen linç etti!LİNÇ!

Tabi bu 5 polisin ve dahasının yaptığı terbiyesizlikler bütün teşkilata mal edilemez ama bu polislere karşı herhangi bir yaptırımın olmaması adaletli mi sizce?


POLİS OLMAK için belli şartlar aranırken,bu şartların içine insan sevgisini de katmak mümkün olsa keşke.Ama nerede?Son zamanlarda POMEM mezunlarının artmasına sinirlenen POLİS MESLEK YÜKSEK OKULU mezunu polis memurlarını okudum birkaç sitede."Biz 2 senemizi verelim,o kadar eğitim alalım,bunlar 6 aylık bir eğitimden sonra bizimle aynı konumda ama bizden daha üst kıdemle mesleğe başlasınlar!Bunlar ne anlar polislikten?" diyenler de var.Tamam,şuna hak veriyorum,2 senelik eğitim 6 aylık eğitime denk gelemez ancak 6 aylık eğitimi alan kişiler 4 senelik bir eğitimi tamamlayıp mesleki olmayan bütün dersleri halletmişler.Sicil olarak üst kademede olan POMEM mezunlarına kızmanın da anlamı yok.Sonuçta,önlisans ve lisans arasında fark var.Bu da illa ki sicile yansıyacak.


SON zamanlarda teşkilatın POMEM'e verdiği önem de bundandır.Teşkilatın,tabiri caizse,eğitim seviyesini ve kalitesini biraz daha yükseltmek.Okumak cahilliği alır,eşeklik baki kalır diyenleriniz olabilir,sonuna dek katılıyorum ama eğitimli eşekler,cahil eşeklerden bir nebze daha iyidir.Nihayetinde yakışmadı polisime,kendini bilmezlik yakışmadı.

Ülkesi için,canını veren polislerimiz...
YAZIK!

Dip not,halka sille tokat giren bu polis memurlarına ne yazık ki bir yaptırım yapılmadı,sadece mağdur durumda olan,dayak yiyen kişilerden şikayetleri alındı ve kendileri serbest bırakıldı.Ben boşa konuşuyorum gibi geldi.

Olmadı,yakışmadı...

Üniforma,bir insanın karakterini belirleyemez;mesleğiyle,bulunduğu konum ya da giydiği üniformayla kendi değerini belirleyen kişi ne talihsizdir ki,karaktersizlik onuın kaderidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails