6 Eylül 2010 Pazartesi

Ah Bu Şarkıların Gözü Kör Olsun

Hangi yazımda hatırlamıyorum ama kokuların insan üstündeki etkisinden bahsetmiştim,sanırım koku ile ilgili bir mim'de.Gerçi birçok yazıda bu konuya değinmiştim.Vakti zamanında "education" derslerinde geçmişti koku ve insan üzerindeki etkisi.Hatırlıyorum da hepimiz heyecanla bizim üzerimizde etki yapan kokuları söylemiştik,kokuların hatırlatıcı özellikleri olduğunu vurgulamıştı hocamız.Öyle değil mi zaten? Bu kokular bizi mutlu da edebilir mutsuz da.Geçmişe bir anda hop alıp götürebilir.Bir parfüm kokusu mesela.Size eski iyi günleri hatırlatıp sizi duygulandırabilir ya da tam aksi olup size belli bir kişiyi hatırlatıp sizi sinirlendirebilir de.


Şarkılar da aynı etkiyi gösterir.Hiç ummadığınız bir anda,ummadığınız bir saatte ya da yerde,umulmadık anların en tepesinde sizi bir anda uzaklara götürebilir.Ne fena.Dün Cano'yla konuşurken alakasızca ona şarkı sözleri göndermeye başladım.Aklıma pat diye nerden geldiyse bir şarkı geldi,tabi sonrasında da devamı geldi.

Boşuna dememişti Rahmetli Zeki Müren,Çoktan unuturdum ben seni çoktan,ah bu şarkıların gözü kör olsun!
 
Aslında biz "unuturuz".Erkek ya da kadın,herkes unutur,zaman unutturmaz,biz unuturuz,bir bakıma hayatımızda olan kişi ya da kişilere olan alışkanlığımız söner ve biz yokluklarına da alışırız varlıklarına alıştığımız gibi.Dolayısıyla,unuturuz.Ama derinlerde bir yerde izleri kalır.Görüşmüyoruz ya da beraber değiliz diye hafızamızı da silemeyiz ya!Neticede zaten var olan birini ya da bir izi,bir şarkıyla aniden hatırlayıp,geçmişte ona karşı hissettiklerimizi de hatırlayıp hüzünleniriz.Anılar işte.Onları silip atamamıza neden olan şey anılar.Oysa anı olarak kalsalar belki daha anlamlı olur.Bilemiyorum.

2 yorum:

  1. "vakog"dan bahsediyorsun sanırım education dersinde geçmişti derken. "vakog" candır, canandır.

    bir aralar o meşhur kalp kırıcımla birlikteyken, bana okuduğu yere ait, o meşhur renkteki tişörtlerinden giyip hediye etmişti. teninin kokusu sinsin diye giyilmişini istemiştim ve evet ayrılır ayrılmaz ilk işim o tişörtten kurtulmak olmuştu.

    şarkılar ise kurtulması daha zor olan kısmı işin...

    YanıtlaSil
  2. @Sevgili DH,

    Eskiye dair ne varsa atılması kolay da işte,şarkılar bazen insanı mutsuz da eder.Bu yazı bir aşk için yazılmadı aslında,şarkılarda aslında sadece aşk'a ait değildir.Mesela,ben ne zaman "Bana bir masal anlat baba" dinlesem o günleri,"Sevemedim karagözlüm" dinlesem annemin gözyaşlarını hatırlarım.Ee tabi ne zaman da "Cartel bir numara en büyüüük" nidası dilime dolansa,3.sınıfa geçtiğim o sene ailemden ayrı gittiğim o tatil gelir.Damakta tat,yürekte buruk şarkılar.

    YanıtlaSil

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails