4 Mart 2010 Perşembe

Öğretmen Olmak,Sabır Gerektirir

Peh çok şaşırdım.
Neye mi?
Haftasonu,pazar günü bir dersanede kendi mesleğimi ifşa etmekteyim.Biraz kendimi oyalamak ve evden çıkmak adına biraz da yarım kalan hevesimi tatmin etmek için.Cidden mutlu oldum.Ama bahsetmek istediğim mevzu bu değildi.

Çalıştığım bu yerde,ilkokula yeni başlayan öğrencilere,okuma yazma öğrenmeleri için de destek veriliyor.Şahsım da yardımcı olmaya çalışmakta.Dur dur konu dağıldı...
Anlatıyorum;
Haftasonu gittiğimde bir öğretmenimiz minnacık tıfıl bir kıza harfleri birleştirmeyi öğretiyordu,daha doğrusu öğretmeye çalışıyordu.Yavrucuk yapamadı,birkaç kez giderek ses tonunu yükselterek denedi öğretmen,ı ıh olmuyordu.Sonrasında, bir anda kızdı.Çocukcağız ağlamaya başladı.Bu sefer daha da hiddetle susması dikte edildi.İşte buna şaşırdım!

Zaten okul hayatı yeni başlayan bir çocuğa bu kadar sert yaklaşılmasına...
Ben SBS grubunun seviyesine inmekte çok zorlanıyorum,kabul ama ben lise ve üzeri seviyede eğitim verdim,zaten eğitim de okumadım ancak eğitimini sınıf öğretmenliği üzerine almış bir öğretmenin bu kadar sert olması inanın beni üzdü.

Hayır,şaşkınım! 
Neden mi?
Zaten sabır gerektiren öğretmenlik mesleğine,hele ki ilkokul seviyesindeki öğrencilerine hitap etmek yerine bir diktatör nidasıyla direktifler vermesine şaşırdım.
Hoş,geçen seneden beri ne tür insanlar,ne cins meslektaşlar gördüm ama minnacık bir çocuğun hevesini henüz yolun başındayken kırılmasına çok üzüldüm!
Ama tabii istisnalar kaideyi bozmaz!
Bu mesleği sabırla ve özveriyle yapan bütün meslektaşlarıma ve tabii hürmetli öğretmenlerimi saygıyla anıyorum...

2 yorum:

  1. Hakikaten zor bir meslek, üstelik bir çok insana tarafından bilinçsizce yapılıyor. Okula ilk başlanıldığı zamandan üniversite mezuniyetine kadar, bireylerin hayatları boyunca verecekleri kararları, gidişatını etkiliyor öğretmenler.
    Son cümlene içtenlikle katılıyorum. Aklıma ilk okul öğretmenim geldi, hey gidi günler hey.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  2. @KK,

    Her daim söylemişimdir,bir dersi sevdiren o dersten nefret ettiren de öğretmenleridir diye...Sonuna dek katılıyorum.Hele ki ilkokul öğretmenleri ne kadar önemlidir hayatımızda.Bu yüzden artık öğretmenliği kimsenin küçümsememesini istiyorum.

    Sevgiyle,

    YanıtlaSil

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails