4 Mart 2010 Perşembe

Nüansımız: Yaşadıklarımız

Nasıl başlayacağımı bilemeden başlıyorum yazmaya.Aslında yazacaklarım çokken kafamda, nereden tutacağımı bilemiyorum ve yazıyorum.

---

Son zamanlarda insanları ve dahası kendimi ölçer biçer bir hale geldim.Terazinin bir kefesine kendimi, bir kefesine de herşeyi koyup tartmaya başladım.Çevremde olup bitenlere ne kadar duyarlıyım ya da çevrem bana ne kadar duyarlı bilemeden devam etmeye başladım tartmaya...Hayır,durduk yere kendime dert,tasa,keder aramıyorum,böyle birşeye de niyetim yok!Belki zaman içinde yaşadıklarım belki de yeni yaşamın bana verdiği karmaşık haller beni bu noktaya getirdi.Bilemedim.Yazıyorum işte...

İnsanları ve dolayısıyla kendimi yargılamaya,onları ve kendimi algılamaya çalışıyorum belki de...
Bilimsel olarak düşünürsek,hepimizin kromozom sayısı ve dahası aynı.Beyin hücreleri ve dolayısıyla duyu organlarımızın ortalama algılama seviyesi de aynı.Peki bizi birbirimizden farklı kılan nedir? Yaşadıklarımız mı yoksa yaşayamadıklarımız mı?

Göz renkleri farklı olsa da gözyaşları aynıdır.
Bu sözle daha da şekillenebilir belki söylediklerim.Belki de daha da karışık hale gelebilir.Off anlatamaz oldum kendimi.Bu karmaşanın ve algılama sürecinde,herşeyi daha yoğun algılayan tek norm duygularım ve dolayısıyla hissettiklerim oldu.Etrafa bakış şeklim ve çizdiğim yörüngenin farkı ya da farksızlığına aldırmadan bazı bazı kendime kanar oldum.

Işıklar arasında,bir ışık da ben olmak isterken, farksız suretlere bakar oldum geçenlerde.Herkesin farklı yaşamlarına inat aslında ne kadar da "bir" olduğunu fark etmek zor olmadı.Renkler,dinler,diller,zevkler ve dahası farklı olmasına karşın durağan yaşamda herkesin aslında bir "ben" olduğunu anladım.Peki herkes bir "ben" ise, bizim nüansımız neydi? Yaşadıklarımızın aslında nüans'larımız mı? Maddiyattan ziyade manevi değerlerimiz...Peki neden herkes bir "ben" iken ben bazı bazı bu kadar yalnız hisseder oldum!

Bilmiyorum...Bilemiyorum...

Sonra düşününce aslında;varolan değerler ne olursa olsun,
Herkes aynı,fark yok!
Bencillikler,yalanlar ve sahte yüzler...
Maskelerle çevrilmiş arkadan vurmaya hazır eller...
İşte bunu yargılar oldum ben...
Umursamadan...
Yürek yarasına neden olanları...
Diyorum ya işte,yargılıyorum ve söylüyorum:
Herkes aynı,fark yok!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails