28 Şubat 2010 Pazar

Veda

VEDA!
Zülfü Livaneli'nin senaryosunu yazıp yönettiği güzel yapıt...
Gerek kaliteli görüntüleriyle gerekse muhteşem kadrosuyla beni benden alan film...


Eğer sözlük yazarı olmaya devam etseydim, bunları ve dahasını yazardım.Şimdiye kadar çok film izledim türüne ait ama nedense bu filmde beter hissettim.Paşam'ın gerek askeri gerekse sosyal başarılını zaten biliyordum ancak görsel açıdan birebir hissetmek beni mutlu etti.Tabii bazı zamanlarda kendimce kızdığım zamanlarda oldu.

Çanakkale Zaferi...
Atam'ın "Gazi" ünvanını aldığı o muhteşem başarı.Özellikle orada ki bir sahne fena depreştirdi beni.(Laf aramızda beni askerlere karşı olumsuz düşüncelere inat, o sahne ile tanıdığım,tanımadığım,sevdiğim,sevmediğim bütün askerler,özellikle piyadeler için,çok dua ettim.Fenaydı be!) Ve düşündüm tabii,biz nasıl almışız,kaç Atam'ız nasıl şehit olmuş da,bu vatan nasıl kurtarılmış da sonrasında şu an işte, ne hale geldi,nereler alındı da satıldı?!Kemikler sızlıyor kemikler...

VE Fikriye Hanım,
Çok güçlü kadın tanıdım da aşkıyla güç bulan ve aşksız nefes alamayan nadiren kadın gördüm.Çok güzeldi!Aşk adına,Mustafa Kemal Paşa aşkı adına canına kıyabilen bir can...Allah rahmet eylesin...Ah Paşam...

VE Salih Bozok,
Bir kadının bir erkeğe duyduğu aşk ne kadar cesur ve kudretli ise, bir dostun bir dosta duyduğu sadakat da o kadar olurmuş,öğrendim...İnsan kendi canına,Mustafa Kemal'siz kalmak oksijensiz kalmak gibi,Mustafa Kemal oksijen gibidir, diyip de nasıl kıyabilir?! Bu durumu da oğluna nasıl bir metanetle anlatabilir...Şaşırdım...
Her sahnesinde soluk soluğa izledim.Yaşadım.Hissettim.Abartmıyorum.Hissettim!

VE cidden senaryoyu takdir ettim.Nedeni şudur;
Bazı kimseler Atam'ın haşa "ilahlaştırıldığını" söylüyor ya,işte bu filmde Paşam'ın da zaafları ve hataları birebir işlenmiş.İtiraf edeyim,dün söylendim,Paşa da olsa erkek,elindekinin kıymetini hafife alıp,kendisini üzeni tercih etmiş,dedim.

Latife Hanım...Salonda yapılan yorumları ve yükselen kahkahaları duymalıydınız.Şahsen ben de kendimi kaptırdım ve "Türk kadını,3 dilde bilse,yurt dışında eğitim de alsa,yine aynı yine aynı.Dırdır dırdır" dedim.Hayır,tabii Türk kadını olmaktan gururluyum ama inanın Latife Hanım'da tam bir...Neyse...Atam'da iyi sabır varmış da sağolsun Latife Hanım sayesinde kalp krizleri geçirmiş...Ay sinir oldum!

Ve özetle;
Bu filmle bir kez daha anladım ki sadakat,sabır,inanç ve sevgi herşeyin başı.

Herkes izlesin,izlemeli zaten...
Gerçekten güzel bir yapıt olmuş!Ellerine sağlık herkesin...
VE Paşam...
Nur içinde uyu!

5 yorum:

  1. canım ben de çocuklara sınıfta film izletebiliyorum, Atatürk'ü DAHA İYİ tanımaları için izletmek isterdim, ilkokul 2. sınıf için ağır bir film mi sence?

    YanıtlaSil
  2. umarım "mustafa" filmi gibi biraz objektif bi film olur. ama sanmıyorum. enazından zülfü abiden böyle bişi beklemiyorum.

    acaba bigün birisi o dönemi tüm çıplaklığıyla anlatmaya cesaret edebilirmi? belki bikaç yüzyıl sonra. kişilerin ve kurumların kanunlarla korunmadığı bir zamanda. o zamana kadar yazılmış deforme tarih üzerinden yapılan filmleri izlemeye, kitapları okumaya devam.

    YanıtlaSil
  3. @Zeynebim,

    Sanırım ilkokul 2 için biraz ağır gelebilir ama "Dersimiz Atatürk" diye bir film daha var,vizyona girdi mi bilmem ama o yaş grubuna çok uygundur.

    İzlemelisin...

    @Bi'ciğim,

    İnan bana "Mustafa" gibi değildi.Dedim ya Paşam'ın başarılarını anlatırken,zaaflarını ve hatalarını birebir anlatmış.O'nun da insan olduğunu vurgulamış Zülfü Livaneli...

    Ancak bu film dönem filmi değil,bu yüzden bu filmde dönemden ziyade Salih Bozok ağzından Mustafa Kemal Paşam'ı göreceksin.

    Sevgiyle,

    YanıtlaSil
  4. Açıkcası senin yazdıkların izlediğim filmden daha iyi en azından sade ve açık. Maalesef o duygu ben filmden alamadım, ağır aksak konu, yetersiz savaş sahneleri, bir kaç dışında hiç olmayan oyunculuk, en kötüsü de "ilişki" çerçevesinde pembe dizi havasında ilerleyen bir durum söz konusu. İsterdim ki kımıldamadan izleyebileceğim, ayakta alışlanacak oyunculukla dolu dolu bir Atatürk filmi. Yine de Mustafa filmine göre farklı bir alternatif olarak izlenilebilir. Bakalım "mükemmel Atatürk" filmi için daha kaç sene bekleyeceğiz...
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
  5. @KK,

    Kımıldamadan izlenecek filmleri ben de özlemle anıyorum ama cidden beğendim ben."Mustafa" filminin belgesel havasına inat daha "filmdi".Ama bir noktada sana katılıyorum ki o da filmin kısa sahneleri.Yani,çok kısa kesilen bir filmdi...Ama bekliyorum dahasını...

    Bu arada,anlatım için söylediklerin beni onore etti,teşekkür ederim...

    YanıtlaSil

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails