3 Aralık 2009 Perşembe

İsteyin ve Başarın


Hey...

Geldim.Uzun zamandır yoğun olan bünyem ne yazık ki sizlerle fazla ilgilenemiyor ama inanın elde olan bir durum değil.Bu konuda beni bağışlayın.Ne zamandır yazacağım yazacağım da yazamadım.Ama başlayım.

Söz verdiğim gibi,sizlere sağlıklı bir şekilde nasıl kilo verdiğimi anlatacağım. Bu arada artık - 16 ile hayata devam ediyorum.Vuhu...

Şükür ne bir deformasyon ne de bir sağlıksız durum söz konusu.Bilmem sanki başardım.Ancak itiraf edeyim, son 2 gündür canım çokokrem çekiyor:)Ve 1 haftadır 1 gram bile vermedim ama bu sürecin normal olduğunu biliyorum.Neyse şimdi başlayayım.Ancak şunu belirtmek istiyorum ki, herkesin bünyesi,kilosu,boyu posu,sağlık durumu,yağ oranı ve en önemlisi metabolizma çalışma şekli farklı olduğu için bu yazdıklarım birebir doğrudur,kesin sizde de faydalıdır demek haddim değil.Sadece ben yaptıklarımı anlatıyorum.Sonra lütfen ama neden NoNeLeSS olmadı diye sitem etmeyin a dostlar:)

BENİM zor işleyen ve dahası sindirim,boşaltım eylemlerini geç yapan bir bünyem vardı.Dolayısıyla,gereksiz şişkinlikler ve sancılar söz konusu idi.Hani derler ya, Su içsem yarıyor, aha işte öyleydim resmen.Kendime diyordum bütün gün şu kadar yedim ama nasıl oluyor.İşte bu yüzden oluyor.Öncelikli olarak,yanlışları hayatımdan çıkardım.Nedir bu yanlışlar?

Su içmemek...

Yazın bile nadiren su içerken,sabah kalkar kalkmaz oda sıcaklığında dedikleri ılık suya yarım limon sıkıp,midem bulansa da sıktım ve içtim.İnanın sindirime ve boşaltıma fena faydalı;)

Kahvaltı yapmayan,yapmaktan halen hoşlanmayan bünyeme zorla da olsa kahvaltı alışkanlığı kazandırdır.Öyle belli bir diyet listesine ASLA uyamayacağım için,sağlıklı olduğunu bildiğim besinlerle yaptım kahvaltımı.Halen de öyle devam ediyorum.

1 dilim kepek ekmeği,peynir,domates,salatalık ile yavaş yavaş alıştım.Protein,karbonhidrat ve dahası gerekli olduğu için haftada bir haşlanmış yumurtayı sıfır tuzla yedim.Zor ama alışıyor insan.(Bu arada,belirteyim ben yıllardır şeker kullanmam,açık ve şekersiz çay içerim,kesinlikle diyet için değil,tadını almak için çayın:)) Zeytin yemedim,yersem yeşil zeytinden maksimum 2 tane.Nedenini anlatıyorum,zeytinin gerek yağ gerekse tuz oranı fazla olduğu için yemedim,yemiyorum.Kendim arkamdan atlılar gelir gibi kahvaltı yaptığım için,kendimi meşgul ederek kahvaltı yapıyorum.Ne demek meşgul etmek? Evde varsa birileri onlarla sohbet ederek,yeme hızımı azaltmak...Bunu siz de kendinize uygun halen getirebilirsiniz.İnanın, doktorların dediği gibi,kahvaltı şart.Midenin gereksiz öz suyu canlanıp sindirime yardımcı oluyor bu sayede.

Sonrasında,malum işsiz olan bünyemi pc başına geçirip taa acıkana kadar kalkmayan bünyemi kaldırıp hareket etmeye başladım.Karışık oldu biliyorum hemen anlatayım yavrular.Ben genelde kalkınca,pc başına geçer sonra acıkana dek bekler,öküzler gibi yerdim.(Kimse alınmasın,ben kendimi eleştiriyorum.)Sizin durumunuz benden farklı olabilir.Ev işleriyle meşgul ya da çalıştığınız için yoğun olabilirsiniz ancak bu gibi durumlar benim oturuşumdan farklı değil.Nedeni,hepimiz rutine bağladık.Alışkanlıklarımızı değiştirmek gerektiği için,ben Badem'le en az 30 dakika yürüyüşe çıktım.Siz de varsa fırsatınız yürüyün ya da kendinize en uygun olan yöntemi ayarlayın.

Kahvaltı & öğle yemeği arasında acıkma ihtimali söz konusu olduğunda,genelde 1 meyve yedim.Ve genelde ekşi yeşil elma seçtim.Hem elmayı seviyorum hem de yeşilin ve ekşinin hücre içindeki yağ yakma potansiyeline faydası çok açık.İnanın,gerek sindirim gerekse boşaltıma katkısı süper ötesi.Ama dediğim gibi,kalorisi az ve sindirime faydalı varsa başka bir meyve bunu da seçebilirsiniz.Ah yaz gelse de karpuz yesek...

Öğle yemeğinde ne yiyorum?Açık ve samimi konuşmam gerekirse,benim sevgili diyetisyenlerin verdiği beslenme listelerindeki sıraya uymam söz konusu değil.Listeleri siz de biliyorsunuz.Yok somon balık,yok yağsız biftek yok şu yok bu...Hayde...Şahsen benim an itibariyle ekonomik durumumu zorluyor.Ve dahası et yemeyen bünyeme bunları zorlatmak da aklıma yatmıyor.Bu yüzden ne yiyorum efenim ben? Evde ne yiyorsak...NE demek bu? Genelde sebze ağırlıklı yemekleri tercih ediyorum.Yeşil fasulye,karnıbahar,pırasa,patlıcan...Evde o gün itibariyle ne pişiyorsa.Ancak nasıl mı?Örnek veriyorum: Yeşil fasulyeye bayılırım.1.5 tabak yeme potansiyeline sahiptim.İrade & nefs arasındaki dengeyi koruyarak, her ne kadar bayılsam da evdeki en küçük tabağa 1 kaşık (servis kaşığı tabii:)) koyup sıfır ekmekle ve varsa bol yeşillikli salata ile yedim.Aa salatamın,yağından tuzundan ekşisinden kusura bakmayın hiç feragat edemem.Ve kesinlikle, hani o tabağın dibini sıyırmadım:) Bilmem bizim oralarda öyle derler,hani en lezzetli olan kısım var ya,ekmek bana bana yenir ya...Yemedim,yemiyorum.Zor inanın,canım bazı bazı çekiyor ama yemiyorum:))

Sonrası, yine kuşluk vakti.Bitki çaylarına alerjim olduğu için,ben su içmeyi yeğliyorum.Ama bazı bazı limonlu yeşil çayı,ilk zamanlar zorla,şimdi ise mutlulukla içiyorum.Sizin için uygunu nedir yine siz seçeceksiniz.

Akşam yemeği...

Kesinlikle 18.00'dan önce,yine küçültülmüş,azaltılmış porsiyonla evde ne varsa yedim.Ee tabii börek,çörek varsa es geçin onları ama kesinlikle ve kesinlikle öğün atlamayın.Annemin o lezzetli börek,çörek,mantılarına hayır deyip kendime çorba yapıyorum böylelikle hem açlığımı giderip hem de besleyici ancak az kalorili besinler seçiyorum.

Yemekten sonra, kesinlikle kimi zaman gına gelse de sporumu ASLA ihmal etmiyorum.En az 1 saat olmak şartıyla spor yapıyorum.Spordan kastım şudur. Önceleri, spor salonuna gidip çalışıyordum ancak verim alamadığımı fark edince yine kendime uygun hareketleri yaptım.Nedir bunlar? Ben yaklaşık 6 sene lisanslı voleybol oyuncusuydum.Sakatlandıktan sonra bırakmak zorunda kaldım.Antremanlardan dolayı spor bana çok yabancı gelmeyen bir kavramdır.Eğer spor yapma imkanınızı kendiniz ayarlayacaksanız,şunu önerebilirim.

Vücudun yağ yakması için,en az 30 dakika boyunca vücudunuzu spora hazırlamanız gerekir.Bunun için,kaslarınızı hazırlamanız gerekir.Ben koşmaktan çok hoşlanmadığım için,hızlı ve tempolu şekilde yürümeye başladım.Yürürken ilk zamanlar nabız atışımı kontrol ettim.Nedir bu?Dakikada 100-120 kez nabız sayısına ulaşmanız ile yağ yakımınız başlar,bunun içinde en az 30 dakika boyunca bünyenizi hazırlamanız gerekir.Ter atmaya başlamanız,spora hazır olmanız manasına gelmez.Aha otorite gibi konuştum.Arkadaşlar şöyle açık olayım,cümlelerin karışıklığı için bağışlayın, nefes alış verişin düzenlenmesi ve kalp atış hızınızın artması yağ yakımına başlamaktır.Bir blogdaşım,aerobik ve aletli jimnastik arasında kaldığını ve hangisinin daha faydalı olduğunu sormuş.Şöyle diyeyim,herkesin tercihi ve bünyesi farklı olduğu için bu konuda birşey demem yanlıştır ama ben aletli jimnastiği tercih edenlerdenim çünkü kaslarımı çalıştıran ve yağ yakımını arttıran en etkili olanı.Tabii bana göre.İmkan ve ekonomik şartlar aletli jimnastik için uygun değil diyorsanız,inanın artık her yerde olan belediyelerin aletleri de oldukça etkili.Size uyan bir gün gidin deneyin.

Ve 18.00'dan sonra yemek yemediğim gibi,kahve manyaklığımı da bastırdım.Zor inanın ama kahve,çay gibi birçok şeyi kestim.Bu gerek diyetime gerekse spora etkili oldu.Malum selülit sıkıntısını azalttı en azından.

Genel olarak konuştum.Farkındayım.Çünkü,ne hayat şartlarımız,ne de bizler aynıyız.Dilerseniz,şunu yedim içtim diye de size birşeyler de yazabilirim ama dediğim gibi bütünüyle yapılarımız farklı.Ancak size yazacaklarımı uygulamanızı sonsuz kere tavsiye ederim.

* Cidden isteyin önce:) Güzellik adına değil,sağlık adına.Cidden isteyin arkadaşlar.

* Alışkanlıklarınızdan vazgeçin.Güzel olmak,sağlıklı olmak o kadar kolay değil.Gerekirse,canınız fena çeksin ama birşeylerden vazgeçemeyi bilin.

*Porsiyonunuzu küçültün.Küçük tabaklar seçin ki koyduğunuz yemek çok görünsün,gözünüz doysun.

*Yağ,şeker,un ve tuzdan biraz uzak durun.Kimse börek yemedi diye ölmemiş ama börek yediği için kalp ve damar rahatsızlığı yaşayan çok.

*Bol bol su için.Günde en az 2-3 litre. Zor değil,elinizden bardak eksik olmasın.Bilgisayar başında,birşeyler tüketmek benim gibi sizin de hoşunuza gidiyorsa,yeşil çay ya da su öneririm.

*Spor yapın.İmkanım yok,şu bu diye bahane aramaktansa giyinin çıkın,en kötü yürüyün.Ama belirteyim,günde 20 dakika yürümek,orta yaşlı ve ilerisi için etkili,gençler için değil.Bu yüzden spor yapın.Çalıştırın o kasları breh!

* Etcillerdenseniz,azaltın.Yağsız et yiyin ve iyice pişirin.Ama bol bol bol sebze pişirin.Emin olun her mevsim uygun meyve ve sebzeler var.Ve her sebze etten daha ucuzdur:)(Bir arkadaşıma sebze meyve ye dediğimde pahalı olduğu için yemediğini söyledi de:))

* Fast-food ve dahasından uzak durun.Hatta iradenize güvenemiyorsanız,bir süre o büyük alışveriş merkezlerinden ve kokulardan uzak durun.

* Uyku sorunu yaşıyorum,benim için etkili değil bu ama uykunuzu düzenleyin.Uyurken insan 430 kalori yakarken,8 saat temizlik yapan bir hanım 210 kalori yakıyor.Ee tabii uyuyun derken de abartmayın:)

*Ben yaptım, ama siz ne dersiniz bilmem.Malum kilo verirken,çatlak,sarkma,sünme söz konusu olduğu için, sporun yanı sıra beğendiğim bir sıkılaştırıcı kremi spora başlamadan önce sürdüm gerekli yerlere ve streç film ile sardım.Sakıncalı değilmiş,öğrendim.Tabii kan dolaşımını engellemeyecek şekilde:) Ve duş sonrası,her ne kadar üşensem de yine kullandım.Merak edenler varsa özelden yazsın,markasını söylerim.Ayrıca,badem ve kayısı yağı da varsa çatlak izleri gidiyor arkadaşlar.Öneririm.

Aklıma gelenler bunlar arkadaşlar.Aklıma geldikçe yazarım.İnanın 16kg verdim ve kilo almayı engellemek adına bu düzeni,dengeli yaşamı devam ettiriyorum.Bu arada,varsa fırsatınız, bir doktora ya da bir sağlık merkezine gidip vücut kütle endeksinizini ve yağ oranınızı ölçtürün.(Tabii sağlık sıkıntınız varsa,rica ederim,doktorunuza danışın.)

22.6 olan yağ oranım, bugün 14.8'e düştü.Bu da benim sağlıklı şekilde verdiğimin kanıtıdır.Yağ yakımı söz konusu olduğu için,inceldim.(Coach şahittir,fotoğraflarımı gördü:))Ve lütfen arkadaşlar,ben otorite değilim,eğer kilo kaybı olmazsa bana sitem etmeyin.

Bu diyet,bu beden sizin.Sizden daha iyi sizi kimse tanıyamaz.Bu yüzden,dediklerimi lütfen kendinize göre ayarlayın,düzenleyin.Elimden gelen desteği size vermeye çalışırım.

Umarım yazdıklarım açık ve net olmuştur.Güzel haberlerinizi bekliyorum.

Hadi bakalım isteyin ve başarın!

27 yorum:

  1. Harika, baştan sonra dikkatle okudum bazı yerleri not ettim. En kısa zamanda kendime göre bir programa başlıyorum.
    Üşenmeyip uzun uzun yazdığın için teşekkürler nonecım :)

    YanıtlaSil
  2. @Sevgili KatranKatrası,

    Ah ne demek rica ederim...Umarım az da olsa faydam dokunur.Bekliyorum neticeleri:)

    YanıtlaSil
  3. ben de valla noktası virgülüne kadar okudum :)

    1 aralıktan beri dietteyim de :p

    bu tür bi yazıyı ben de yazıcam çok kısa zamanda :D

    hedefim şu anda 10, ama ne yalan söyleyeym, sağlık için değil de güzellik için zayıflıyorum, yoksa evde kalıcam :P

    öğütler için sağol :D

    YanıtlaSil
  4. @Canım Wakancığım,

    Gelişmeleri bekliyorum ve ayrıca efenim öğüt vermek haddim değil be öneri diyelim:))

    Hadi kolay gele:))

    YanıtlaSil
  5. Biliyormusun yarın spor merkezine yazılıyorum:)Onlarda oyle dediler aerobikte istediğiniz sonuca cevap alamazsınız diye:)Yani o soruyu soran bendim arkadaşlar:))Baştan sonuna kadar okudum yazını valla voleybol maceram oldu benimde basemlerimde ki yağlanmanın sebebi oydu çünkü kaslarım sporu bıraktıktan sonra yağa dönüştü yani aynı sorun...Yazın için çok sağol inş bnede bu 8 kilomu veririm sağlıklı ve hemencecik;)

    YanıtlaSil
  6. @Sevgili tatlı cadım,

    Hadi bakalım hayırlara vesile olsun.Valla benim birçok bölgem yastık koymuş gibiydi resmen.Şimdi oh diyorum.Ay umarım sağlıklı şekilde bir fayda görürsün.

    Sevgiyle,

    YanıtlaSil
  7. canım benim öncelikle hoşgeldin..
    yazını baştan sona okudum çok da faydalı oldu..
    seviyorum ben bu yazıları okumayı galiba..
    16 kilo vermişsin maşallah sana..hayretler içindeyim ama çok kısa bi süre olmamışmıydı..nekadar sürede verdin bukadar kiloyu?

    YanıtlaSil
  8. @Canım Zeynepciğim,

    Canım benim ben de seviyorum ama kendim yazarken daha da mutlu oldum:)

    Ay çok şükür ve maşallah:) 20 Ekim'de başladım tatlım,evet kısa sürdü ama oldu.Geri almamak için düzeni koruyorum.Aksi halde,geri gelebilme imkanı yüksek.Ancak inan iştah namına birşey yok:) Aman aman maşallah:)

    Ayy öyle:)))

    YanıtlaSil
  9. Kuzum ya maşallah diyorum ne zaman 5 kilo daha gıttı.ühüüüüüüüüü:) :P
    bak heveslendım benım senın kadar hızlı gıtmese bıle gıdıcek bı sekılde bılıorum.
    benımkı tembellık...
    bende sonuna kadar okudum,kaydettım zıhnüme:)
    sebze yerken ekmek yok ve az yemıssın bır de aksamları mesala corba felan ya sanırım bu da hızlı vermene yardımcı oldu.
    ee bı de egzersız
    öpüorum
    elif

    YanıtlaSil
  10. @Tatlım Elifciğim,

    Valla ben de inanamadım ama gitti.Aman aman maşallah...
    Evet işte ekmek yok,yerine sebze.Ve tabii spor çok etkili oluyor...
    Ah yapma tembellik,hoş senin çok da fazlan yok kanımca.Az çabala biraz geçecek bitecek:))

    Haberleri bekliyorum senden de:))

    Mucuks:)

    YanıtlaSil
  11. noneless paylaştığın için sağol.çok motive edici oldu.bende 2 gündür gerçek bir diyete girdim.idolümsün.gelişmeleri yazarım.

    YanıtlaSil
  12. @Sevgili denizse,

    Uzun bir süre nette olmayabilirim ama evi taşıdıktan sonra netim olacak ve güzel haberleri almak istiyorum.Estafurullah idol olacak ne yaptım.İsteyince başarırız...

    Sevgiyle,

    YanıtlaSil
  13. harika.
    bende sebze ağırlı besleniyorum.
    su çok içmeye çalışıyorum.ve annem gittiğinden beri 2 kilo verdim.aferim banada sanada.

    YanıtlaSil
  14. bana kızma ama sayfa rengindenve yazı renginden dolayı bloğunu okuyamıyorum.
    üsteki yazını okuyunca 10 dk gözlerim yerine gelmed hep başım dödü.
    ve hep kırmızı çizgiler görüyorum.
    senin içde sağlıksız bir sayfa ve yazı rengi.
    uzun süre bakmak gözler çok yoruyor.
    bu sadece bir uyarıdır dikkate almasanda olur.

    YanıtlaSil
  15. @Sevgili Sihirlim,

    Ay kolay gelsin şekerim.Sağlıklı olarak kilo vermek isteyen herkesin sebze yemesi gerekiyor sanırım.Kolay gelsin canım.Ve anneciğin hayırlısıyla gidip gelecek.Rabbim hepimize nasip etsin.

    Canım benim daha öncesinde de yazı renginden dolayı okumak da zorluk çektiğini söylemiştin.Yemin ederim o günden beri,adam gibi bir template arıyorum.Hem ne demek dikkate almaz olur muyum? Evi taşıyoruz bugün,netim kesilecek.Ancak tekrardan bağlanınca,ilk olarak bu konuya el atacağım.

    Huzurla kal,

    YanıtlaSil
  16. None, yeni bir mehmet öz falan mı geliyor acaba :) artık kitapda yazarsın baksana bkonu patlama etkisi yarattı :)

    YanıtlaSil
  17. @Sevgili KatranKarası,

    Aha yok artık olur mu be?Haddimi sınırımı biliyorum ben,Mr.Öz kim ben kim?Valla insanlar kilo sorunu yaşıyor,öyle ya da böyle bir şekilde merak ediyor.Yoksa ne patlaması?Aha bundan sonra sadece diyet & zayıflama üstüne mi yazsam:D

    YanıtlaSil
  18. Allah size sabır versin. Okuduklarım kabus gibiydi :) Şaka şaka. Çok şey öğrendim. Özellikle spordan önce nabzı 100-120 yapmak için 30 dakika hazırlanmak gerektiğini ilk defa duydum. Ben de bir şey eklemek istiyorum. Bence çok güçlü bir iradeniz yoksa erken yatın. Çünkü akşam yemeğini akşam 6'da yiyen bir insan ortalama gece 12 gibi acıkır. Ve gece muhtemelen gündüze göre daha az hareket edecektir. Hatta bilgisayar başındaysa hiç hareket etmeyecektir. Bu yüzden de 12 civarı atıştırmak bile zararlı. Gece 12'de acıkmaya başlandığında yatılıp sabah 8'de kalkılırsa güzel bir kahvaltı sonrası hareketli bir yaşam çok daha faydalıdır. Ben yapıyor muyum? Tabi ki yapmıyorum. Ama elbet bir gün yapacağım, bu böyle yarım kalmayacak. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. Benim kahvaltı yapma alışkanlığım yok ama edinsem iyi olacak, çünkü kahvaltısız kilo vermek çok zor diye duyuyorum hep. Diyetisyenler de mutlaka yapın falan diyor. Bakalım ben de yarın sağlıklı beslenme yaşamına başlamaya kararlıyım NoNeLeSS'cim :)

    YanıtlaSil
  20. hadi artık taşınmadınızmı?
    merak ettim.
    yoksa seninkide benim yaptığım gibi 1 ay sonramı bağlanacak?
    eğer okuyorsan bunu elini çabuk tut merak ettim.

    YanıtlaSil
  21. Hoşgeldim canım...merak etmiştim seni ama iyi haberlerle dönmene sevindim..Tebrik ediyorum ayrıca..Süpersin :))

    YanıtlaSil
  22. Nerelerdesin noneless cığım yazmıyorsun uzun zamandır özledik :)

    YanıtlaSil
  23. NoNeLeSS'im nerelerdesin?

    Senin için bir ödülüm vardır. Linkten ulaşabilirsin :) http://bit.ly/71xnm1

    YanıtlaSil
  24. Hayatımda yapamak istemediğim tek şey diyet! Umarım hiç gerek kalmaz. Spora sarılmak lazım yol yakınken... Kolay gelsin umarım istediğiniz şekilde devam edersiniz...

    YanıtlaSil
  25. Cihad TÜRKSOY17 Ocak 2010 09:28

    ya nerelerdesin yaaaa oooooooooooooooooooooooooooffffffffffffffffffffffffffffffffffff !!!!!!!!!!!!!!!

    YanıtlaSil
  26. Vallaha ne diyim ki "TEBRİKLER !!!"
    inşallah bunu bir hayat şekli olarak oturtabilirsin kısa sürede =)

    YanıtlaSil
  27. @Can dostlarım,

    Uzun bir ara oldu farkındayım ama size olanları tek tek anlatacağım. Taşındık ama halen net yok,ancak artık ben netbook'la sizlerle beraber farklı bir şehirden size merhaba diyeceğim:)

    Sizi merakta koyduğum için özür dilerim ama inanın anlatınca bana hak vereceksiniz...

    Hepinizi kucak dolusu öpüyorum...

    PS: Yapılan yorumlara yorum yapamadan genel bir yorum yaptım ama söz hepsine yetişeceğim...
    Hepinize sevgiler...

    YanıtlaSil

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails