3 Kasım 2009 Salı

Issız Adam...Issız mı Kaldın?!


Kaçıncı kez izledim?! 4 oldu sanırım.Abartı mı?Belki de...Eleştirileri biliyoruz.Bol sevişmeli,romantizmden uzak bir film,bazı sahnelerde insanı etkiliyor o kadar işte bık bık bık...Alakasız...Seviyorum...Her zerresinde,her sahnesinde filmin bir "erkeğin" ne kadar yok olduğunu, ne kadar kendisini aşağıladığını görüyorum.Seviniyor muyum?!EVET!

Hayır, erkek düşmanı değilim,aksine her hücresine kadar aşkı tadan,aşkı bilen ve yaşayan biriyim.Ne erkek düşmanı ne de sadistim.Sadece Bu film canımı acıtırken bir yandan da mutlu ediyor beni.Tuhaf mı geldi söylediklerim?!Aslında o kadar açık ki...

Hani diyorlar ya, herkesin hayatında bir Issız Adam olmuştur diye.Belki de...Olmuştur.Kuyruk acısı da denir belki.Ama bu acı kuyruk sahibinin...Hani sahiplenmek istenmeyen...Kuyruğun sahibi kendinden bihaber oysa ki...Yazık...

Hayır, illa ki hayatına Issız Adam'ın girmesi gerekmiyor ki bu acıyı anlamak için insanın.Ama malumane erkekler, tenzih ediyorum çoğunu, gerçek duygulardan yoksun olduğu için,Ada'nın acısını anlamak da zorlanabilir.Yazık...

Dün yine izledim. Bir erkeğin giderek dibe vuruşunu izledim.Rotasını kaybeden gemi misali kaçışını ve acı içinde son çırpınışlarını izledim.Kendini dizgin Ada sularına bırakmaktan korkmasını izledim.Korkusuna yenilerek,enkaza dönüşünü ve pişmanlıklara yelken açısını izledim.Özgürlük için kendisinden vazgeçişini izledim.Yazık!


Oysa başlangıçta güzeldir herşey.Yenilikler ilgi çeker,cazip gelir insana.Güzel bir aşk tadında başlarken ilişki, sonrasında özgürlüğün bireysellikten çıkıp iki'selliğe dönüşmesi kapana kısılma korkusunu hissettir.Peki bu aşk mıdır?!Aşkın içinde Tükeneceğiz korkusuyla gidip gelmek midir?!Korkmak...Neden?Tükenmekten mi?!Sevmek mi tüketir insanı...Hele ki karşılıklı severken mi tükenir insan...

Kaybetme korkusunu herkes yaşar elbet.Ben de yaşadım.Her ilişki nasıl başlıyorsa öyle de bitebilir.Normaldir elbet.Ama kimse bu normalliği kabul edemez.Edilir mi ki?!Bir gün sizi bırakıp gideceğini düşünürseniz gider,durmaz.Zaten gitmek isteyen durmaz ki...Kararlıdır o gitmeye.Ama bu gidiş normal midir?!
Anlamazsın diye serzenişte bulunduğunuz kişi gerçekten anlamaz.Hissetmemiştir çünkü.Hissetmediği için onu nasıl suçlarsınız.Suç mudur hissetmemek?!Suçlu değil,zavallıdır hissetmeyen.Zavallı!Yazık!

Size yalan söyleyen sizi asla bırakmayacak olan kişidir.Nefes alması bile sizin ömrünüze ömürdür.Canınızı en çok acıtan canınızdır.Sevginize ömür biçen,sizi onsuzluğa,kendisini ıssızlığa mahkum eden kendisine yalan söylemiştir aslında.Mahkum olan da kendisidir de fark edememiştir.Yazık!

Dokunmaya kıyamadığınız, öperken bile titrediğiniz o aşk yoktur artık. Yalnızsınızdır,çok yalnız...

Önce birşeyler boğazınıza takılır,sonra biraz sendelersiniz.Çığlık çığlığa haykırırsınız ama ne çığlıklar ne de haykırışlar duyulur.Herşey yok olmuştur çünkü.Herşey bitmiştir.Uzanmak isteseniz de artık yapamazsınızdır.Elinizin uzandığı her yer boşluktur çünkü...

Onun olan siz tek başınıza,onun size bıraktığı aşkla ve anılarla baş başa kalakalırsınız.Zaten insanı mahveden o olmaz olasıca anılar...Giden o kadar bencil ki giderken yük olmasın,can acıtmasın diye anıları bile almaz yanına.Anıları hakeden o değil,almasın yanına.Günler geçer,zaman akıp gider,insanlar yaşamaya devam eder,mevsimler değişir...Ama siz aynı kalırsınız.Herkesten,herşeyden kaçmak istersiniz ama kendinizden kaçamazsınız...

"Aslında giden değil kalandır terk eden. Giden de bu yüzden gitmiştir zaten."

Ne güzel söylemiş Murathan Mungan.Giden kaybetmiştir zaten.Aşk adına ne varsa kaybetmiştir.Yitip kalmaya da mahkumdur öyleyse.Kalan çok şey kazanır.Evet,canı yanar,hatta çok yanar.Yaşadığı hayal kırıklığı ya da ezilen onuru canını yakar.Yoksa gidenin ardından ağlarken bile gidene ağlar aslında.Çünkü kalan bilir ki,hiç kimse bu kadar sevmeyecektir onu.


İlk zamanlar mutluluk veren özgürlük, sonrasında hayatının en büyük acısı olur.Bağlanmaktan kaçan kendisinden kaçarken,yoksun kalır.Geri dönmek ister,kesin ister,terkeden mutlaka geri döner ama geri döndüğünde bulduğu kimse kalan değil, kendi yalnızlığıdır...Giderken dönecek kapı bırakmadan gittiğinden değil;kalan, giden kadar onursuz olmadığından yalnızdır.

Giden geri döner,mutlaka dönecektir.

---

Ne çok konuştum yine...Saçmaladım belki de...
Ama Issız Adam'ı tanıyorum.Sahte yüzlerde ve sahte yaşamlarda kendisini arıyor,biliyorum.Köpükten mutluluklarla avunuyor,biliyorum.Seviniyorum.Sadist olduğum için değil ama seviniyorum.Bu Yaradan'ın adaleti diyorum.Eden buluyor,görüyorum.Giden dönüyor,döndüğünde kalanı bulamayınca kuyruğuna baka baka dönüyor.Evet,giderken acıtıyor.Çok acıtıyor hatta.Ama pişmanlıkla dönünce, o duyduğu pişmanlık öyle bir haz bırakıyor ki damaklarda...!!!

Issız adam...Issız mı kaldın...

Yazık!!!

Aha...

13 yorum:

  1. Bu film yüzünden dün ezel yoktu ya :) 40 yılda bir dizi izlemeye başlıyorum onda da ıssız adam çıkıyor ya..

    YanıtlaSil
  2. @Fatihcan,

    Issız Adam'lar işte...Çıkmaz olasıcalar:D

    YanıtlaSil
  3. Filmi seyretmeye gittiğimiz karlı bir pazar gününde Salonda sadece hıçkırık sesleri vardı. ve benim elimde bir acı... Anıra anıra ağlamak neymiş bire bir yaşamıştım artık korkacak bişey yoktu... film bitmişti artık sinamadan dışarı çıktık temiz havayı içimize çektik elimde mendil bir yandan akan burnumu ve gözyaşlarımı siliyordum.

    Issız adam yok...arsız adam vardı...hangimize plak dinletip yemekler yapıldı?şiir gibi konuşuldu sebzelerle...

    Şöyle düşünüyor erkekler: “Kadın çok, erkek yok...” İşte bu yüzden de arsızlıklarına arsızlık katıp ‘ıssız adam’ rolünü oynuyorlar.

    YanıtlaSil
  4. @Sevgili Genç kadın,

    Kar yağıyordu,hatta tipi vardı izlediğimde...Bayramdı hatta...Bütün film boyunca dudaklarımı yemiştim,ağlamamak için...

    Ama aciz olmayan ağlardı,duyguları var diye...Ağladım...

    Oysa erkek de kadın da çok...Oysa, gerçekten seven insan az...Arsızlıklarıyla otursun,ıssızlıklarıyla boğulsunlar diyorum...

    YanıtlaSil
  5. Bu filmi sinemada izlerken hep içimden neresine ağladılar bunun dedim. Adam hak etti işte dedim. Ama o son sarılma sahnesi, 4 5 saniyelik bir sahne, beni tam bir saat ağlattı ya. Yok böyle bişey :((

    YanıtlaSil
  6. @Sarıcığım,

    Tamamında bir kopuş söz konusu aslında...
    Ama o sarılış ve "Anlamazsın"...Cidden kopuş...

    YanıtlaSil
  7. bende dün 3. kez izleyenlerdenim, bıkmıyorum ama bıktırmadı kendinden bravo:)
    yalnız ben izlerken çok sinirleniyorum o herife!

    YanıtlaSil
  8. Özellikle gidenler ve kalanlarla ilgili kısmı çok beğendim NoNeLeSS. Ne güzel bir çırpıda anlatabilmişsin içinden geçenleri. Özendim ha :) Filme gelince ben bir kere izledim ve sevdim. Çevremde çok eleştirenler oldu ucuz romantiklikle falan suçladılar ama boyun eğmedim :) Bir kere film sadece kızın adı için bile izlenir: Ada. Sesi biraz itici olsa da Alper'in çocukluk evini ziyaret edişini anlatan kısımlarda çok iyiydi. Bazen küçük ayrıntılara fazla takılıyorum bir şeyi severken.

    YanıtlaSil
  9. @Zeynepciğim,

    Ben de nefret ediyorum o adamdan...Aslında o adam bir simge.Nasıl derler,kendi benzerlerinin bir temsilcisi...Pis adam...

    @Sevgili Mustafa,

    Evet, çok insan ucuzluğundan bahsediyor ama konsept bütünüyle ele alınınca o kadar güzel mesajlar veriyor ki anlayana sanırım...

    Ve Ada...Başlı başına hoş ve anlatımı akıcı...Doygun...

    Güzel sözlerin için teşekkür ederim.İnan saçmaladım gibi geldi bazı bazı yazarken ama içimdekilerin yarısını tabiri caizse "kusmak" istedim:)

    YanıtlaSil
  10. Yok canım ne saçmalaması, iyi ki kusmuşsun :) Yeni yazılarda görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  11. @Değerli Mustafa,

    Teşekkür ederim efenim:)

    YanıtlaSil
  12. sevgili nonelesss

    hep sevgili diye başladın ya kıskandım :d
    ben sevmedim ıssız adamı arkadaş
    arkadaşın dediği gibi onun yüzünden ezel de başlamadı :(
    filmdeki bir iki nokta hariç kalanı abartılı
    bence...

    YanıtlaSil
  13. @Sevgili Emrah:p,

    Çoğu erkek sevmiyor nedense...Sanırım gerçekleri gösteren bir film olduğu için belki de...Aaa tabii seni tenzih ediyorum...Senin sevmeme nedenlerin farklı olabilir:)

    YanıtlaSil

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails