13 Kasım 2009 Cuma

Hurafeler Altında Kalın!



Kaç gündür yazasım gelmiyor içimden.Ama biliyorsunuz,çoğunuzun yazdıklarına yorumlar yapıyorum,hatta gereksiz kimselerin gereksiz saldırılarına bile tahammül ediyorum ama kendi bloguma birşeyler karalamak gelmiyor içimden nedense.Zaten birkaç gündür evin içi savaş meydanı gibi.Herkes durduk yere birbirine saldırıyor ve nedeni de yok.Ailemle yaşamaya alışmaya çalışıyorum.İnanın,kaç gündür ilk kez ağzımı bugün açtım.Zaten kardeşimle 5 gündür konuşmuyorum,susarak tepkimi gösteriyorum belki de.Hoş,atalarımız boşuna dememiş, "Öğüt tutana,laf anlayana söylenir" diye.O yüzden susmak en güzeli gibi.Kaç gündür annemin yakınmalarına bile tahammül ediyorum.Cidden bu laf belki anneye söylenmez ama cidden bu noktaya geldi herşey.Badem de nedense sürekli hırlama,ısırma moduna geçti.Şikayet etmiyorum ama...

Badem deyince,anneme birisi, "Köpek giren eve rahmet melekleri girmez" demiş.Annem de eve gelince,köpeği göndereceğim yok şu yok bu demeye başladı.Kaç gün boyunca ve dahası sabahlara dek annemle birçok siteye girdim çıktım.Her yazılanı okudum,anlattım,yorumladım,çizdim,biçtim.Mezheplere göre bile farklı yorumlar var.Mantıken söylenenlerin çoğu hurafe,yalan dolan...İslam dininin yaradılana ne kadar önem verdiğini bildiğim için yanlış olduğuna karar verdim.Ama annemi ikna etmek nedense felaket zor.Hayır,neden durduk yere beni geriyor!Hayır,okuduklarımı nedense kendisine göre yorumluyor anne hanım.Öyle ki, bir sitede, "Evde ilahi kaseti haricinde kaset bulundurmak dinimizce haramdır" yazıyordu.(Televizyon bulunduranlar ise en büyük günahkarlara dahilmiş!)Hayır,işin tuhafı da şu;bunların doğru olduğuna inanan,haram diyecek kadar kendinden geçen insanlar, internet sitesine sahip.Sanırım internet ve internet sitesi haram değil.Neyse,konudan sapmayalım İşte kendisi yani anne hanım bu hurafelere inanmayı tercih ettiğinden mi yoksa son zamanlarda psikolojik olarak yaşadığı gel-gitlerden mi anlamadım,Badem'i birilerine vermeyi düşünüyor.Annem geri kafalı birisi değildir,asla olmamıştır.Oldukça laik ve modern bir annedir.İleri görüşlü ve güçlüdür ki bilirsiniz anneme ne kadar hayran olduğumu.Ancak son zamanlarda annemi tanıyamaz oldum,kendimi de tanıyamıyorum ama annem çok farklılaştı.

Şimdiye dek,hiç bir hocaya hacıya inanmadım.İnanmam da.Tabii saygı duyduğum ve takdir ettiğim ilahiyat profesörleri var.Ama benim için her zaman esas olan kitabımız Kuran'ı Kerim'dir.Hadislere de tabii inanırım.Peygamber efendimizin söyledikleri mutlaka doğrudur.Okudum,ettim,araştırdım.Birçok yerde farklı yorumlar yapılsa da tek olan,esas olan kitaptır.Dahası yoktur.Anneme anlattım.Her ne kadar annem Badem'e oğlu gibi baksa da,onu alıp sevse de istemediğini ve bu hurafenin doğru olabileceğine,huzursuz kalmak istemediğini belirtti.Çıldırmamak elde değil.

Ben oğlumu bir yere gönderemem.Evinde hayvan besleyenler,düzeltiyorum,hayatını bir minik canlıyla paylaşanlar onlara nasıl emek verdiklerini bilir.Badem bize geldiğinde, minicikti.1.5 aylıktı oğlumuz.Taşıma kabının içine sinmiş,henüz ağzında 2 dişi vardı.Süt içiyordu ve korkusundan sandalyenin altına girip yatamıyordu.Böyle gözlerini kocaman kocaman açıp bakıyordu.Merak ediyordu.Banyo yapmaktan bile korkuyordu.Su sesi onu korkutmaya yetiyordu çünkü.Banyo yaparken,küvetin köşesine siniyordu korkudan.Yatağa,kanepeye zıplayamıyor hatta sehbanın kenarına tutunmak bile zordu.Ama şimdi.Oğlum 7.ayını doldurdu.Yataktan yatağa zıplıyor,herşeyi kokluyor,yemeğini yiyor,topuyla kendi kendine oynuyor ve hatta topunu getirip bana verip pati atarak "Hadi at da oynayalım" diyor.Uykusu gelince yatağıma,yorganımın altına girip uyuyor.İnanamazsınız ama patisiyle bir şekilde o yorganı nasıl da çekiyor afacanım.Ben ağlayınca yanımda bakıyor,tuhaf tuhaf sesler çıkarıp beni teselli bile ediyor.Dışarıdan gelince,annem,ben ya da tanımadık birisi gelsin,kuyruğunu deli gibi sallayıp elimizi de yalıyor.Canım o benim.Evimizin erkeği...

Annem nasıl acaba nasıl böyle birşey düşünür.Müftülüğü aramış,"Eğer bahçeli değilse eviniz,av ya da çoban köpeği değilse,sizi korumuyorsa haramdır" demiş.Bunu okumuştum.Sebebini de ilahiyat profesörü eski diyanet işleri başkanı Süleyman Ateş yorumlamıştı."Geçmiş zamanlarda olduğu gibi,eğer siz fakirlik durumunda,sadece zevkiniz için köpek besleyip yardıma ihtiyaç duyan insanları görmezden gelirseniz günah işlersiniz,İslam dimi Allah'ın yarattıklarına önem verir.Boş hurafelerle insanları dinden uzaklaştırmayın,melekler her zaman bizimledir,onlar bizden ayrılmaz,ayrılırsa insan ölür.Köpek ya da farklı bir hayvan melekten daha kuvvetli değildir,melekler yanınızda olmasa da sizi görür.Allah,sizi bereketinden mahrum bırakmaz.Allah sizin içinizde,kalbinizde,her yerdedir.Böyle saçmalıkları konuşmak haramdır,günahtır." Cümleleri birebir bu değil,yani kullandığı dil itibariyle ben sadeleştirdim ama anlatılan bu.

Anladığım kadarıyla, haram olan, bir köpeğe insandan çok önem vermek.Bazıları çocuk sahibi olmaktansa köpek almayı tercih ediyor,birine yardım etmektense,köpeği için savurganlık yapıyor.Bu haram,bu günah.Köpeğimin sağlığı için aşı,temizliği için tıraş yaptırıyorum.Haricinde,yaşaması için mama alıyorum.Zaten benim oğlum ne versem yiyor.Çişini,kakasını gidip tuvalete yapıyor.Bazıları,köpeklerin kendi kakalarını yedikleri için domuz gibi bize haram olduğunu söylemiş.Badem,eğer tuvalet gazetesinde kaka ya da çiş izi varsa oraya gidip bir daha tuvaletini bile yapmıyor.Ya hayır bu hurafeler hep vardı da ah annem...

Ağlamak üzereyim...

Şu an ayaklarımın ucunda patilerini yalayan ve sonrasında uykuya dalacak olan oğlumu kime,nasıl vereyim?Biz kardeşimle Badem'i birbirimizden sakınıyoruz,bi de başkasına...Bana haramsa başkasına da haram,niye milleti günaha sokayım!Allah'ım ne olur bu ay içindeki atamalarda bana da bir şans ver,alıp oğlumu gideyim...

Ya ne yapayım söyleyin,varsa tanıdıklarınız bir sorun da bana akıl verin.Anneme cidden artık fena şeyler söylemek zorunda kalacağım yoksa.Zaten elaleme inanıp da benim okuduklarıma önem vermemesi yeteri kadar incitti beni.Bu elalemin de ne tür kişilere mensup olduğunu anlamak zor olmasa gerek.Kendileri dini çok biliyor sanki de...

Bir yürüyüp gitsinler ya...

8 yorum:

  1. Mevzu epey derin ve hassas.

    Ben önce şu noktaya değineyim, meleklerden kasıt "Rahmet Melekleri" olabilir, yani melekler mesela farklı farklı vazifelerle yükümlüler, vücudumuzda vazifeli 384 melek vardır mesela, her biri ayrı birer azanın işleyişinden sorumlu.

    Rahmet melekleri ise eve rahmet ve bereket getiren melekler olabilir, yani onlar her insanla bulunmakla yükümlü olmayabilirler.

    Dolayısıyla köpek bulunan bu melekler girmiyor olabilir.

    Gene de bak mesela sen uzun uzun yazmışsın, bunun türlü türlü durumu var. Mesela başkasına vermek, günahı ona devretmektir, sokağa bıraksan sonu ne olur kimse bilemez, gidip bir bakımevine falan da verilebilir.

    Gene de tam bir hüküm verebilmek için daha ayrıntılı şeyler bilmeye ihtiyaç var.

    Ve maalesef, böyle durumlarda her kafadan bir ses çıkar :)

    YanıtlaSil
  2. @KM,

    İşte durum çok karışık ama şu sorun aklımda benim.Madem haram,günah vs.bu köpekler nerede yaşayacak.Yani anlatamıyorum o kadar gerildim ki.Badem'i ne sokağa bırakabilirim,zaten sokakta yaşama yetisine sahip bir köpek cinsi değil,başkasına da veremem ki gözümden sakınıyorum.Bakımevleri ya da barınakların da hali ortada.Adamlar göz göre göre türlü bahanelerle yavruları öldürüyor.Ee peki? Ne olacak...

    Meleklerin görevleri farklı evet biliyorum ama sonuçta melek dediğimiz varlıklar,köpekler de hani bereketi azaltacak ne yapıyor ki?

    Bazı nedenlerden dolayı Rahmet Melekleri eve girmezmiş.İşte zina yapılan eve,alkol alınan eve,put bulunan eve,anne-babaya asi olunan eve ve dahası...Bunlar mantıklı ama diyor ki bazıları, duvara fotoğraf asanların evine de girmez.Yahu biz tapmıyoruz ki...Sadece asılı duruyor.Hadi buna da tamam dedik,bir gerçek daha var.

    Köpekler bizim göremediğimiz varlıkları görürmüş ve bize zararlı olanları kovarmış.Mesela geceleri Badem yanımda uyurken durduk yere hırlamaya ya da havlamaya başlıyor.Hani içimden dua ediyorum ve susuyor.Ne zaman ezan okunsa sesi çıkmadan dimdik oturuyor,çok kötü havlasa bile ezan sesiyle inan susuyor.Dışarıdan da uluma sesleri geliyor ezan sesiyle.Bunu da okudum,araştırdım,köpeklerde ibadet edermiş.Madem bu canlılar da ibadet ediyor neden bu canı beslemek günah?

    Emeğimi geçelim,şimdi bana muhtaç olan bu canı ne yapalım?Hurafe işte...Uyduranlara susuyorum ve Allah ıslah etsin diyorum...

    YanıtlaSil
  3. şimdi 12 yaşında olan ve 2 aylıkken evimize gelmiş bir kızım var benimde...bütün hurafelere kapa kulaklarını.üstelik seninki erkekmişte :)ben de , dişi köpekler regly oldukları için mundar diye duymuştum :)vız gelir :)öperim bademi :)

    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  4. @Dalgaları Aşmak,

    Ah ah insanlar işte birbirine sarmaktan vazgeçip hayvanlara sarmaya da başladı.Ben tıkadım da annem bazı bazı inanıyor pof!
    Badem de ellerinizden öpüyor:)

    Huzurla kalın,

    YanıtlaSil
  5. ülkemizde her köşe başından ilahiyat profesörleri türediği için işin zor be NoNeLeSS'cim, kolay gelsin.. badem bey'in de yanaklarını mıncır benim için ;))

    YanıtlaSil
  6. @Gevezeciğim,

    Canım benim öyle öyle...Devlet bu atama da yine ağırlığı İlahiyata ve mezunlarına vermiş...Badem bey de size selam eyliyor :)

    YanıtlaSil
  7. sana çemkirirlerken acaba kendilerine bakıyor mu bu insanlar?
    oralardaki insanları çok takmayın Noneless, her kafadan bir ses çıkar, ama çıkan sesleri kendileri bile dinlemezler :)

    YanıtlaSil
  8. @Coachcığııım,

    Ayol ben de onlara inanacak göz var mı?Hadsizler!!!Ama anneme kızdım da ben kazandım Badişko kalıyor:D

    YanıtlaSil

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails