10 Ekim 2009 Cumartesi

Kural Yok!

Bugün Cumartesi.
Ve ben sabaha erken başlayanlardan oldum bugün.
Anlamadım ama karga efendi kahvaltısını yapmadan ben de uyandım.Çayımı yudumlarken, parlak gökyüzünün altında FD & Cumartesi dinliyorum.

Bakışların gittiğin yerden uzak,
Yoksa gelirdim;
'Sensiz anlamsızlığımı anladım, dön v.s.' demek için
Bugün burda cumartesi,
Ben senin saçlarını, suçlar bakışlarını,
Geveze susuşlarını bile özledim
Ayrılık bu söyle sende farklı mı zaman?
Aynı soğuk.. Aynı hazan...
Bugün orda da Cumartesi mi
Sen de beni, 'benim kadar' özledin mi,
'Aynalardan kaçarken özlenmeyi beklemek'...
Ne kadar acı, ne kadar komik..
..Ve bana ait değil mi?
Gülme!
�ncinirim..


Özledim ben de özledim.
Canımın en can parçası seni özledim...

Dalgınım ve tutarsızım bu aralar. Canım acısa da acımıyor gibi davranıyorum bazen ama sonrasında patlak veriyor,patlamalara yol açıyorum.Dün akşama değinmek istemiyorum ama durduk yere insanları incittim,biliyorum. Hayırlara vesile olsun diyelim...

---


Penguen...
Ah bu mizah olmasa...
Nasıl da içimizdekileri dökebilirdik acaba?!Geçen haftaki Penguen'de bir karikatür vardı, ah ah onu da sizinle paylaşmak isterdim ama bulamadım. O karikatürde bir öğretmeni konu almışlar yine. Kan ter içinde kalan bir öğretmen atanamadığı için, Bana bir laf öğrettirenin bin yıl kölesi olurum, der. Ah ne trajikomik! Ne acı!

Hz.Ali'nin öğretmenleri yücelttiği bu söz ne yazık ki günümüzde artık bu hale geldi. Ne acı!

Yukarıdaki kapakta da gördüğünüz gibi, sayın başbakanımız, "Her üniversite mezunu iş bulacak diye bir kural yok" dedi.Aklıma bir soru geldi,hatta birkaç soru geldi bu söylem üzerine.Madem öyle her üniversite mezunu iş bulamayacak bir ülkede yaşıyoruz, neden bunun alt yapısını hazırlamadan her ile bir üniversite açıyor, yılda bilmem kaç tane yeni öğrencileri iş imkanı olmayan bölümlere alıp, her sene milyonlarca mezun veriyoruz?! Hayır,eğitim seviyesi yüksek bir ülke olmayı amaçlıyorsak, işsiz üniversite mezunlarından oluşan bir ülke eğitim seviyesi yüksek bir ülke değildir, bunun da ayrımına varmak gerekir diye düşünüyorum.

Sevgili Beyaz Çiklet kulağın çınlasın, ah ah bunu okuyunca üzülecek misin yoksa daha da gaza mı geleceksin bilemiyorum ama ben şahsen cidden çok üzüldüm.Geçenlerde marketin birine gittim, anneme ıvır zıvır alacaktım. Bir market görevlisinden yardım istedim. Ve ne olduysa o bayanla konuşmaya başladık. Kendisi Gazi Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunuymuş, aynı zamanda yüksek lisansını bu sene tamamlamış.Dahası,açıköğretim fakültesinden de bir bölüm okumuş.Ve ne yazık ki atanamamış! Kpsszedelerden kendisi. Düşündüm bir an.Sayın başbakanımız aslında haklı, böyle eğitim alan kimseler neden iş bulsun ki?! Böyle bir kanun,kural mı var?! Türkiye'de torpil de yok zaten!

Lütfen lütfen kendine gel NoNeLeSS, amcası,dayısı,halası ve hatta köylüsü dururken, eğitim alanların ne devlette ne de özel de yeri var. Sonuçta, böyle bir kural yok!

Suçlu aramıyorum, suçluyu biliyorum aslında ama ne yapalım, herkes konuşacak diye de bir kural yok!

4 yorum:

  1. Ücretli Öğretmenlik.. Okullara deva(!) gibi. Bütün açıkları kapatıyor. Örneğin biyoloji mezunu ingilizce dersine giriyor. Niye? Açığımız var okulumuzda, öğrencilerimiz eğitimsiz mi kalsın? hazır tanıdık bi hanım kızımız da var deyip alıyorlar. Nette rastlamıştım 2 senelik mezun olanlar bile alakasız derslere giriyor.
    Eğitim fakültesinde ki arkadaşlara bakıyorum. Hepsi açıkta kaldı. Okullarda açık var. kapı gibi öğretmenlik hakkı olanlar açıkta.. eee? İlginç bir eğitim sistemi..
    Sırf bu yüzden öss de tercih yaparken öğretmenlik hayallerimden vazgeçtim. :(

    YanıtlaSil
  2. @Sevgili Sarı,

    Defalarca söyledim ama yine bahsedeyim. Ben Doğu Akdeniz Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı'nı Türkiye'den 2004 yılında,yani kendi dönemimde burslu olarak kazanan tek öğrenciyim ve yine dereceyle mezum oldum.Eğitim çıkışlı değilim ancak 4 sene 8 dönem zorunlu formasyon dersi aldıktan sonra öğretmen olabilme hakkını kazandım.Şimdi bunları neden söylediğimi anlatayım,amacım kesinlikle hava atmak değil:).

    Geçen sene görev yaptığım yerde bir öğretmen(!) vardı ki daha öncede kendisine değindim.Beyzadem ODTÜ-Fizik mezunu. Ancak İngilizce Öğretmeni olarak, hem de kadrolu olarak çalışmaktadır. Görev yaptığım ilk günden beri, bana İngilizce nasıl öğretilir gibi salak salak dersler vermeye çalıştı. Neden?!Çünkü kendisi ODTÜ mezunu. Elinde sözlük çeviri yapan bu şahsiyet kendisinin GERÇEK öğretmen olduğunu iddia edecek kadar hadsizdi! Ki kendisine de bunu söyledim.

    "Madem ODTÜ ODTÜ diye söylüyorsunuz hocam,ben de bir kaç şey söylemek istiyorum.Kabul ediyorum üniversiteniz muhteşem! Ancak,siz İngilizce öğretmeni değil,fizik mezunu belki Fizik öğretmenisiniz. Lütfen herkes işine baksın,iyi bildiği işte konuşsun" dedim ve sonrasında sorunlar yaşadım:) Ama oh ettim! İyi ettim!

    Her İngilizce bilenin İngilizce dersi verdiği ve hatta İngilizce öğretmeni atandığı bir ülkede, başarıyla eğitimini tamamlayan benim gibi eğitmenlerin ve nice mezunların tabii ki iş bulması gibi bir zorunluluk ya da kural yok!

    Yazık!!!

    YanıtlaSil
  3. ben ne ilkokul, ne ortaokul n de lisede ingilizce gördüm! üniveritede bile açık öğretimdi ve sadece sınavlarına grdim! what ne demek diye arkadaşlara sorardımç ve öğrendim ki what=ne demekmiş :) ingilizceyi çocuklardan öğrendim ve öğerndiğimi onlara geri sattım.. biraz zorlanıyorum. çocuklar kürtçe konuştuğu için "where" kelimesini "vere" diye okuyorlar. "vere" kürtçede çok kullandıkları bir kelime . "gel" demek. zaten dilsorunumuzda var. Bir de ingilizce sorunu işin içine girince... köyde yardım alabilceğim kimse yok. ama eskiye göre daha iyiyim ve birşeyler vermeye çalışıyorum. bu arada sayın hocam bana ardımcı olabilirseniz çok sevinirim :) bolbol dua ederim :)))

    YanıtlaSil
  4. @Sayın hocam,

    Ah ah kanayan yaramız işte!Eğitimi bile tam veremiyoruz, imkanlarımız doğrultusunda eğitmeye ve öğretmeye çalışıyoruz.

    Her konuda her zaman yardımcı olurum size!Ne gerekirse ne olur çekinmeyin ve ah ah bu yazıyı sayın bakanımızın okumasını isterdim.

    Olur da bakanımız okursa duysun sesimi, beni bu köye atayın! Atayın efendim! Gıkım çıkmayacak! İlla ki İngilizce öğretmeyeceğim,her konuda yardımcı olacağım ama ne olur atayın!

    YanıtlaSil

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails