6 Ekim 2009 Salı

Ekran Kirliliği


Nedir bu ekranlardaki program kirliliği?!Yahu hepsi mi birbirinin aynı olmak zorunda?! Hepsinde bir göbek atma telaşı, bir boy gösterme telaşı. Millette bir evlenme telaşı, bir azgınlık gösterişi. Cidden azgınlık! Başka bir manası yok bu olayın. Sözüm ona yok olmaya baş gösteren "ananelerimizden" görücü usulünü canlandırmak, evlenmek de zorlanan kişileri bir araya getirmek adına yapılıyormuş bu programlar.Hadi ordan! Evet, artık insanlar belli bir flört devresinden dolayı evleniyor, kabul ediyorum eskisi gibi değil bu izdivaçlar. Ancak, evlilik evresine gelince, yine Allah'ın evri peygamberin kavli ile oluyor evlilik başlangıçları.

Şekil 1-A

Kiminle ne zaman başladı bu tip programlar bilemiyorum, açıkçası bilmek de istemiyorum. Yahu peki neden bu blogu yazıyorum?! Ya sabah sabah birşeyler izlemek isteyen bünyem her kanalda bu programla karşılaşıyorum ve sıkıldım! Cidden sıkıldım. Şekil 1-A'da gördüğünüz portrede, çok beğendiğim Zuhal Topal bir yarışmacı ile, pardon pardon ne yarışmacısı, gelin adayımızla(!) konuşmaktadır.Acaba hatun ne istemektedir?!Evet aa bir de isteniliyor, herkes maaşı,arabası,evi,bilmem ne kadar kültürü olan hatta dişleri takma olmayan eşler istemektedir. Dahası, 100 yaşındaki beybabamız çıkmakta, kendisine bir eş aramaktadır.Yazık!

Şekil 1-B

Geçenlerde izledim. Evet,izledim.İzlemiyor ve asla izlemem diyenlerden değilim.Hatun 23 yaşında! Bakımlı,güzel ve hiç evlenmemiş. Kendisine bakacak,olgun bir bey aramakta. Evi,arabası,yazlığı olmalı. Olsun anasını satayım! Peki ya yaşı? 40-80 arasında! Hönk! Dedesiyle mi evlenecek sanırım! Ve soruyorlar kendisine, neden bu yaş aralığı?!Kendisine yaşıt ya da daha genç beyler olgun olmuyormuş.Ba ba ba! Hadi ordan! Temelinde sevgi istiyormuş,eşine aşık olabilirmiş! Aha!Hadi ordan...K*çımın kenarıyla gülüyorum!!!
Şekil 1-C

Esra Erol bu tip programların idol ismi. Kesinlikle. Flash Tv'de başlamış programlarına. Sonrasında, tabiri caizse köşeyi döndü. Bir röportajını okudum ve sonrasında, Güneri Civaoğlu &Şeffaf Oda'yı izledim.Ağlıyordu, otobüsteki kişileri gördükçe üzülüyormuş, kendisi cipiyle geçerken bakmıyormuş otobüstekilere.Gözlerini görürse dayanamazmış.Hııımm...Anladım...Sevgili Zuhal Topal'la da kavga ediyor, birbirlerini muhattap almıyorlarmış. Aferin onlara...


Şekil 1-D

Ve sonrasından, aramıza katılanlar,belki de önceden bilmiyorum.Songül Karlı&Uğur Arslan ikilisi. Su Gibi!Bir de şarkı&şiir var, Uğur Arslan'ın...Su Gibi...Cidden Songül Karlı'yı beğenirim. Hanımdır ama bu programdaki Seda Sayanvari halleri beni biraz bunaltıyor ne yalan söyleyim. Bir de salak salak şeyler aklıma geliyor. Öyle işte...

Şekil 1-E

Ah işte asıl bomba...Yılların gazetecisi Yasemin Bozkurt.Dest-i İzdivaç...Ve söylemem gerekirse, bu tip programlardaki en bayağı en dandik programı yapıyor şu an.4.sınıf,albümü tutmayan şarkıcı adaylarını da çıkarıp genelde milleti aşağılayarak ve azarlayarak bir program yapıyor.Sanırım kendisinin dibe vurduğu an bu programdır.Bilmiyorum ya yazıklar olsun!!!
Bu kadar mı ayağa düştün ey halkım!
Bu kadar mı çaresiz kaldın?!
Bu kadar mı bu kadar mı?!
Bilmiyorum ama bu kadar mı azdın?!
Yazıklar olsun!!!

16 yorum:

  1. sana nasıl katılıyorum bilemezsin
    tivi tam bir rezalet oldu
    insanlar rezilin önde gideni oldu
    dediğin gibi;

    bu kadar mı azdın ey halkım.

    YanıtlaSil
  2. @Sevgili Emrah,

    Daha neler diyecektim ama ah ah kendime sansür koydum:)Rezil bile sanırım daha edepli kalır. Sonra diyoruz ki, Türk medyası ya da basınına dair neden bu kadar sivri kalemler yöneliyor? Cevabı içinde saklı sanırım...

    Huzurla kal,

    YanıtlaSil
  3. Bunlar Türk televizyonu rezaletleri işte. Sonuna kadar haklısın. Zaten bu programları eleştirmeyen kalmadı. Eleştirenler daha da artmalı ki, bunları yayından kaldırsınlar.

    YanıtlaSil
  4. @Fatih,

    Eleştiren kalmadı belki de ama nedense bu programların sayısı giderek artıyor.Aslında nedense diye sormak da saçma! Ne acı ki kaliteli yapımları izleyen ya da kaliteli yapımlara aldıran kişi sayısı az.Azınlık gibi...Bu yüzden eminim ileride bu programlardan daha beterleri çıkacak!

    YanıtlaSil
  5. Evet Noneless, birisi bitse diğeri başlıyor. İnanın Televizyon izlemek gelmiyor içimden. Haftada belki 4-5 saat anca TV izliyorumdur. Oda ya güzel film olacak yada sevdiğim hoşuma giden bir dizi.

    YanıtlaSil
  6. @Fatihcan,

    Aynı durum benim için de geçerli.Emin ol, sadece ses olsun diye açtığım oluyor Tv'yi.Sonra bakıyorum salak bir şey ekranda dönüyor. Reklamlar bile daha cazip geliyor bana. Küçükken haber izlemezdim,sıkıcı gelirdi ama şimdi sırf haber için açıyorum ya tuhafsıyorum. Büyüdüm:)

    YanıtlaSil
  7. Nonelesscim doğru sen daha çok gençsin, tuhafsamaya yeni yeni başlaman çok doğal :) 26 yaşına geldiğinde inan çok daha tuhafsıyacaksın bazı şeyleri :)

    YanıtlaSil
  8. @Fatihcan,

    26 ve 23 arasında çok bir fark görmüyorum ki zaten ben yaşın tecrübeyle eş değer olduğuna inanmıyorum. Açıkçası "Sen daha çocuksun,büyüyünce anlarsın" olayını çok hoş karşılamadım;)

    Ki sanırım bu tip hede'leri her daim her yaşta tuhafsayacağım...İnsanoğlunu anlamak namümkün çünkü:)

    YanıtlaSil
  9. Sanırım yanlış anladın k.bakma. E tabi espiri anlayışları kesimlere göre değişebiliyor. Çocuksun demek istemedim ama farketmez tam tersi olsun çocuk olan ben olayım. :) Bunu kesinlikle tercih ederim. :) İnan web aleminde tanığım 15-16 yaşında kafaları zehir gibi çalışan çocuklar var. Onları muhattap alabiliyor ve onlardan bir şeyler dahi öğrenebiliyorum.
    Anlaşılan bundan sonra yorum yaparken ciddiyeti bozmamak en iyisi olacaktır.
    Saygılar :)

    YanıtlaSil
  10. @Sevgili Fatihcan,

    Seni yanlış anlamadım ki...
    Ayrıca senin söylediklerine paralel bir şey söyledim.Yaşın tecrübeyle alakalı olmadığını:) Bak sen bile diyorsun, 15-16 yaşında kafaları zehir gibi çalışan çocuklar var diye. Tabii var. İnan yanlış anlamadım ve espri anlayışı da kesimlere göre değişmez :) Kaldı ki hepimiz aynı kesimdeyiz,blogdaşız:)

    O yüzden istediğin gibi yaz ki ben de özgür blog dünyamda kasılmayayım:)

    Sevgiyle kal,

    YanıtlaSil
  11. Biz eleştiriyoruz eleştiren çok ama bayılan da çok bu programlara...Bence 'yemekteyiz' de rezalet ötesi bir programdı ama hiç tahmin etmediğim insanlar bile izliyordu! Bu azgınlık durumu da artık heryerde görebileceğimiz bir gerçek aslında!
    Ben artık hiç TV izlemiyorum hiç!

    YanıtlaSil
  12. @Perim,

    "Yemekteyiz" hiç deme! O programdan ve katılanlardan nefret ediyoruz. Hele bir ara Kayseri'de yayınlandı. Katılanlardan hiç birisi Kayserili değil.Asla ve asla Kayseri'nin yerli aileleri öyle affedersiniz ama görgüsüz değil! Ailem Kayseri'nin yerli ailesi olduğu için söylemiyorum bunu, ama yeterince mide bulandırıcı bir duruma memleket insanımın katkıda bulunması cidden beni zorladı!

    YanıtlaSil
  13. Ya zaten hangi insan evladı o programda yayınlananların doğal olaylar olduğuna inanabilir?Çok merak ediyorum,inanan varsa ben de birkaç saçma şey söyleyeyim kesin inanırlar :)

    YanıtlaSil
  14. @Tatlı Periciğim,

    Emin ol Tivi'ye kim çıksa, ne söylense yalan dolan inanıyor bu saf milletimiz. Sen çıksan mantıklı şeyler söylesen kimse inanmaz emin ol ama cidden birşeyler söyle saçma sapan inanırlar:)Belki ben de inanırım:)

    YanıtlaSil
  15. canım benim hiç sanmıyorum senin inanacağına :)

    YanıtlaSil
  16. @Pericim,

    Aha...Ben de inanmıyorum aslında:D

    YanıtlaSil

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails