6 Ekim 2009 Salı

Namus Nedir?!


Ben bu kadına bayılıyorum ya! Cidden bayılıyorum! Yaptıkları ve söyledikleri için her zaman takdirimi kazandı. Az önce yine bir şey söyledi.Evet, dedim! Olayın ne olduğunu anlatmak istemiyorum ama sadece sözlerinden alıntı yapmak istiyorum.
<< Namus birilerine teslim edilecek ya da birilerinin sorumlu olduğu bir kavram değildir. Herkes kendinden sorumludur.Ne insanın kocası ne insanın babası sorumludur namustan.Dedim ya herkes kendinden sorumludur.Kendisine,karakterine ve bedenine saygı duyan kimselerindir namus. Ayrıca, namus sadece kadına ait bir kavram da değildir. Erkeklerin de namusu vardır ve kendilerini ilgilendirir. Kadınlarıyla ya da anneleriyle ilgili değildir onların namusu. Biz kendisine ve bedenine saygı duyan erkeklere saygı duyarız. Nasılsa kaybedeceğim bir şey yok diye bedenini hoyratça kullanan erkeklerin aslında en büyük kaybı namusudur.>>
Müge ANLI

6 yorum:

  1. Kesinlikle süper söylemiş. Çok haklı ve doğru bir açıklama olmuş. Birde kız arkadaşlarıyla yaptıklarını şerefsizce arkadaşlarına marifet gibi anlatan erkeklerde var. Bu tiplerin eline ne geçer bilmiyorum ama bunlardan benim çevrem de de zaman zaman çok oldu. Bu aynı şekilde bayanlar içinde geçerli.
    İnsanın namusu, ilk etapta karakteridir. Olayın dini boyutuda, utanma boyuta, insanlık boyutuda insan kendi karaterine kalmış bir şey..

    YanıtlaSil
  2. @Fatih,

    Namus bence öyle ulu orta konuşulacak ya da belli eylemler sonucunda değerlendirme altına alınacak bir kavram değil!

    O tip erkeklere hiç değinmiyorum ben,onlar erkek bayan olarak da algılamıyorum,insan-cık diyorum. Şizofrenik vakalara örnek teşkil edebilir bu tipler, tek yorumum bu ancak diyorum ya namus öyle hakkında konuşulup da yargılanabilecek bir değer değil...

    Aman ne demişler, su akar yolunu bulur...

    Fıss:)

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten çok güzel söylemiş ya..Tebrik ediyorum..
    Bu kadın birara saçma sapan bir magazin programı sunuyordu dimi?O zaman sinir oluyordum buna :)

    YanıtlaSil
  4. @Canım Perim,

    O zaman ben de çok sevmiyordum hatta hiç izlemiyordum.Ama bu programı gerçekten çok kaliteli:)

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel söylemiş! Bayıldım gerçekten!

    YanıtlaSil
  6. @Değerli The SummerSon,

    Kesinlikle ne anlamlı...Ah söylenenlere biraz kulak assa bazı erkekler diyorum da neyse:)

    YanıtlaSil

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails