28 Eylül 2009 Pazartesi

Yorum Size Ait!



Kevın...

Kevın Kostnır açılıma destek verdiğini açıkladı. Corc Kuluni, cumhurbaşkanımızı kıskandığı için biraz karşıymış galiba... Terminatör ise, “Ben zaten Ermeni açılımına destek veriyorum birader, her şeyi benden beklemeyin” demiş.

*
Sharon Stone'un, “Parayı bastırın, isterseniz gideyim Kandil'de açayım” dediği iddia ediliyor.
*
Rambo yeni filmini Kato Dağı'nda çekecekmiş bu arada, Sitivın Şipilbörg söyledi, Bucak Aşireti'yle vuruşacakmış, Emine Ayna'yı da Nikol Kidmın canlandıracakmış... Deni Devito'ya tak bıyığı, olsun sana Barzani... Betmen de aslında Batmanlıymış meğer, Atatürk döneminde ismini zorla değiştirmişler, Kürtçe Batman'ı Türkçe Betmen yapmışlar. Hatta, Antonyo Banderas bunu duyunca fena sinirlenmiş, Sarı Zeybek rolünü oynamayı reddetmiş.
*
Hollywood'a pek meraklı bu arkadaşlar... Rabırt Deniro'yla iftar yapmışlardı Niyork'ta... Ancelina Coli'yi kadın kolları toplantısına davet etmişlerdi. Först leydi'nin türbanını Sofiya Loren'in eşarbına benzetme yarışı vardı bi ara... Fifti sent'i ramazan şenliklerine getireceklerdi ama, “70 sente muhtaçtık, düşe düşe fifti sent'e mi düştük” derler diye, vazgeçtiler. Onun yerine, rahmetli Maykıl Ceksin'ın Müslüman olduğunu açıkladılar. Madonna'nın konsere Fatiha okuyarak çıktığını ise, bizim gazete ortaya çıkardı.
*
Ahali desen, çoğunluğu, Antoni Kuin'i Hazreti Hamza sanıyor zaten.
*
“Yoksul büyüdüm, otomobilimiz yoktu, Küçük Tayyip okula yaya giderdi, ayakkabılarımın altı delik deşikti, yağmurda kışta sıcakta ayaklarımın kızardığını bilirdim.”
*
Ne bu?
Raj Kapoor.
Bollywood açılımı...
*
Ya Apo?
Evde tek başına.
Yaramaz, sevimli çocuk.
*
Uzatmayayım.
Koyun haritayı Kevın Kostnır'ın önüne, Bingöl'ü göstersin, sözüm söz, Şirek'teki eşek gibi anıra anıra gezerim...

Ha, silahlı mücadeleyi bırakıp, teröristleri gülmekten öldürmeye karar verdiyseniz, orasını bilemem tabii.

---

Bir evlat askere gitmiş, vatan borcu için, bir evlat dağa çıkmış, terörist olmuş, bir evlat mayına basmış tarlada, sakat kalmış; devletle örgüt arasında sıkışmış çaresiz bir aile ve zorunlu göç.


*
Açılım filmi bu.
Oscar aday adayı.
Güneşi Gördüm...
*
Peki, ahali nasıl görecek?
*
Kağızman'da çekildi...
Kağızman'da sinema yok.
*
Şırnak'ta yok.
Bitlis'te yok.
Tunceli'de yok.
Ağrı'da yok.
Ardahan'da yok.
Iğdır'da yok.
Siirt'te açıldı güya, minibüs kadar... Kilis'te arada sırada seyyar kuruluyor... “Sinema salonu var” denilen şehirler ise, halk eğitim merkezlerindeki göstermelik küçük birer oda... “Nerde?” diye sorsan, vatandaşın haberi yok.
*
Güroymak mesela...
Kürtçe “Norşin” yapıldı.
Bütün sorunlar bitti!
Aferin de... Hani sinema?
*
(Güneşi Gördüm'ün yönetmeni Mahsun Kırmızıgül veya... Asıl adı, Abdullah Bazencir... İster misin, onun ismini de Atatürk değiştirmiş olsun zorla!)
*
Doğubayazıt'ta yok sinema, Midyat, Nusaybin'de yok, Beytüşşebap, Cizre'de yok, Eruh, Pervari'de yok, Şemdinli, Yüksekova, Çukurca'da yok, “Paris” diyorlar ama, Bismil'inde, Kulp'unda, Lice'sinde yok, Çemişkezek, Pülümür'de yok.
*
Malazgirt'te yok.
1071 be abi... Hâlâ yok.
*
Hasankeyf'e ne İngiliz'i kaldı gelmedik, ne Amerikalısı ne Japon'u ne Fransız'ı, sineması yok... Harran'a bin kere filan gitti başbakanlar, Mezopotamya'nın kalbi, dünyanın en eski yerleşim yerlerinden biri, üniversitesi var, sineması yok.
*
Diyeceksiniz ki, her şeyimiz sanki tamam da, sinema salonlarımız mı eksik... E ben de onu merak ediyorum zaten, herkes tamam da, Kevın'ımız mı eksikti?
*
Bırakın açılım hikâyesi anlatmayı da, sinema salonları açın bölgeye... İnsanlarımız güneşi de görsün, Kevın'ı da.

YILMAZ ÖZDİL / HÜRRİYET

2 yorum:

  1. seviyorum bu adamın kalemini

    YanıtlaSil
  2. @Emrah,

    Ben de çok seviyorum. İki yüzlülük yapmadan ve saptırmadan,kaygılarından arınarak yazıyor Sayın Özdil...

    YanıtlaSil

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails