28 Eylül 2009 Pazartesi

Önce Sağlık!


Önce sağlık diye boşuna dememişler ya...

YILLARDIR çalışan annemin bünyesi her geçen gün zayıflıyordu. Bunu fark etmemek için kör ya da aptal olması gerekir.Ama annem inat ve ısrarla doktorlardan uzak kalıyor ve omuzlarında,boynunda oluşan ağrılara kas gevşetici hap ve kremlerle dayanmaya çalışıyordu.Buraya taşındıktan sonra,annemin -aşırı yorgunluktan- boynu tutuldu. Kaskatı kesildi.Sağlık ocağına gittik, iğne ve kas gevşetici krem verdi. Faydası oldu gibi ama ciddi bir muayene gerekliydi.Bugün gittik.

Sağ kolda 1.5 cm,sağ bacakta 2.5 cm incelme söz konusuymuş.Anlamadım önce. Daha sonra,doktor bey, kasların ve eklemlerin intihar ettiğini, felce ramak kaldığını söyleyince dank etti!FELÇ! Daha öncesinde, sol tarafına inen,annemi yerle bir eden,yıllarca hayatımızın en kötü anlarını yaşatan hastalık!

Doktor bey bir ton ilaç,iğne ve krem verdi.15 gün boyunca fizik tedavisine gidecek. Ancak iş ciddiymiş. Ters hareketlerden ve zorlamalardan kaçınmalıymış ama annem bu! Bunu yapması imkansız!Fizik tedavi bittikten sonra, kemik taraması bir kez daha yapılacakmış, ancak toparlanması gerekmiş.

Erken zamanda öğrenilmesi gayet iyi ancak hepimiz bugün tuhafız.
Aklıma yaşanılan o kötü günler geliyor. Küçüktüm ve anneme bakmak zorundaydım. Kardeşim doğmamıştı bile. Her gün su ve zeytindi kahvaltım.1.felç! Sonra yaşanılanlar,yorucu tedavi süreci!Ve sonra,kardeşim 2 yaşındayken gelen diğer felç...

Off...

Anne olmadan yuva olmazmış, baba da olmalı mutlaka ama anne olmadan olmazmış! Doğru! Hani derler ya yuvayı dişi kuş yapar diye doğru. Anneler daha fedakardır.Hepimiz bunu ne kadar iyi biliyoruz. Baba da mutlaka babadır, ben sevgisini yaşamadım ama mutlaka mükemmel babalar vardır. Ama istisna! Oysa, anneler eşleri olmasa bile onlar için anne de olur baba da...

Evet,çok şükür! Annem iyi, düzelecek bu sıkıntı da gidecek ama ben eski günleri düşündüm ve Rabbim korusun! Eskiden ders alarak geleceğe bakmak bu olsa gerek...Ya da olmasın. Bilmiyorum.

Off...

YARADAN bütün anneleri korusun!Onlara uzun ömür ve sağlık versin!Kendi adıma söylemem gerekirse, Allah'ım benden alsın, anneme versin!

Off...

Öyle işte...

ÖNCE SAĞLIK!!!

4 yorum:

  1. Geçmiş olsun NoNeLeSS'cim. Evet, Tanrı tüm anneleri korusun. Babaları da korusun. Herkesi korusun. Herkese sağlık, mutluluk, huzur, sevgi ve aşk versin ama dediğin gibi önce sağlık. O olmadan hiçbir şeyin tadı çıkmıyor. Annen de en erken zaman düzelecek, ilaçlarına başlasın hele etkisini gösterecektirler.

    YanıtlaSil
  2. @Sevgili The SummerSon,

    Çok teşekkür ederim canım benim. Rabbim bütün herkesi korusun! Anneleri,babaları,evlatları,insanları ve Badem'leri...

    Tek isteğim huzur ve sağlık zaten...Huzur herşeyi kapsıyor çünkü. Umarım en yakın zamanda herşey düzelecek. İlaçlar ve doktorların etkileşimi ile:)

    Nezaketin için teşekkür ederim canım!

    YanıtlaSil
  3. çok geçmiş olsun canım...
    sağlık gerçekten her şeyin başı...
    Allah herkesi sevdiklerine bağışlasın.

    YanıtlaSil
  4. @Momolcuğum,

    Evet sağlık diyorum...
    Çok teşekkür ederim.Ne diyeyim Rabbim herkesi korusun...

    YanıtlaSil

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails