10 Eylül 2009 Perşembe

Nazar Etme!


Günaydın blög alemi,
Az önce uyandım ama zor uyandım yine. Sahura kadar bekle, sonra sahura kalk, uykusuz kalıyorum.Zaten Insomnia var bende, bir de böyle sahur olunca gram olan uykum miligrama düşüyor.Ne yapalım, görevimiz...
Badem bey sabah sabah uyandırdı o güzel sesiyle, mırıl mırıl mırıldadı sanki. Geldi, kokladı, sonra yanıma girip yattı. Ve patisini de üzerime attı. Önce korktum ama alıştım buna. Dedim ama di mi bizim oğlumuz insanlaştı diye.
Aha...
3.5 aylık oldu oğlumuz, tam 1.5 aydır bizimle beraber.Maşallah! 1.5 ay içinde 1.900 gram almış, fazla değil mi? Ama beyfendi tatlı niyetine bile yemiyor kuru mamasından, biz ne yersek onu yemek istiyor.Yiyor da! Veteriner komşumuza sorduk, normali buymuş.Hadi bakalım, hayırlara vesile olsun.Maşallah! NAZAR DEĞMESİN!
Nazar deyince, dün sevgili blogdaşım Bi'ye bir kez daha demek istiyorum, güzel haberleri maşallahlarla versin. Tenzih ediyorum ama bu blogları herkes okuyor, iyi niyetlisi var kötü niyetlisi var.O yüzden maşallah!!!
Dün iftardan önce anneciğimle markete gittik, annem işten ayrıldı sonunda.Babam gittikten sonra annem aralıksız çalıştı. Her sektöre elini attı, son 5 senedir, teyzemlerle çalışıyordu, ama çok yoruldu. 13 sene gecesini gündüzüne kattı biricik anneciğim.Kıyamam.Ve annem salı günü son mesaisini yaptı, bitti. İşte, biz de dün annecikle markete gittik, ne var ne yok diye bakındık, annecik her zamanki gibi ekonomi devri naralarını attı, ben dinledim dinlemedim. Ne yapalım alıştık buna da.Aha...
Velhasıl kelam, sonra annecik market servisiyle eve dönmek istedi. İstedi, bindik. Bizden sonra bir çift bindi servise, Maşallah,hallerinden çok da zengin olmadıkları belliydi ama çok alışveriş yapmışlardı. Servisin her köşesi poşetlerle doldu. Son poşeti, yaşlı, üstü başı düzgün bir amcabey verdi, "Afiyet olsun evladım, iyi akşamlar" dedi ve gitti...
Servise biner binmez, arkamda oturan patavatsız hatta ağzımın ucundaki bütün sözleri hakeden o adam başladı konuşmaya:
"Oh kardeş, aşiret misiniz? Bu ne kadar poşet? Markette birşey kaldı mı alınacak? Herşeyi almışınız, kaç kişisiniz? Ne kadar tuttu? Oh herşeyden de almışın, ne bu kardeşim?"
Adamcağız, 2 çocuklu bir aile olduklarını, 1 aylık alışveriş olduğunu söyledi. Ama o arkamdaki fitnefecir adam susmadı. BEN bildiğim bütün nazar dualarını okudum, maşallah diye diye bittim.
SONRASINDA, çift inerken de, bu olay devam etti, hatta nedense arkamdaki adam kalktı poşetlerin içine baka baka adama verdi.Tam o sırada kadıncağız, şişelere takıldı ve düştü. NAZAR!İşte o noktada tiz bir ses, "Maşallah de abi, göz değmesin" dedi.Düşen kadındı.
VE o noktada annem işin içine girdi.Vakti zamanında birileri de bize bunları derdi, "Ooo başbakan karısı bile senin kadar gezmez, giyinmez, takınmaz" derdi ve sonrasında hayatımız allak bullak oldu. NAZAR! Annem açtı ağzını yumdu gözünü,adam en son noktada anneme Avukat mısın? dedi de annem Hayır, işletmeci ama gerektiğinde patavatsızlara karşı avukat da olurum dedi. Adam kaldı.
Tabii sonrasında adam indi, biz şoför beyle adam hakkında konuştuk.Konuşmaya değmezdi ama ne sinir bozucuydu!
İnsanlar neden bu kadar fesat? Tamam, belki özenmiştir, ben de alabilsem demiştir ama bu fesatlık! Aleni fesatlık!Ne yani ben de araba almak istiyorum ama kuzenimin arabası var diye fesatlık mı edeyim? Göz ile dağ devrilir diye bir söz vardır bizim buralarda, ben nazara çok inanırım. Doğrudur çünkü. İnsanlar neden maşallah demez, neden fesatlığa tam gaz devam eder? Allah hepimizin kısmetini ayrı verirse, neden bu fesatlık? Hem dün o kadar belliydi ki ailenin mütevazi durumu, belki de o alışverişi, son poşeti veren o yaşlı beyamca yaptı aile adına, malum Ramazan ayı, hem bu vakitler maaş günü de değil.Belki de yardım paketleriydi onlar ki olmasa bile o adam bütün maaşını alışverişe veriyor kime ne?!
İşte günlükvari bölümüne bunları anlatıp herkesten birer Maşallah bekliyorum blögcan.
Reklamlarında dediği gibi, Nazar etme çiğne senin de olur!!!
MAŞALLAH!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails