9 Eylül 2009 Çarşamba

Kızlarımız Neden Evlenmiyor?


Az önce yine yazıları ve köşe yazarlarını kurcalıyordum, bir yazıya denk geldim. Yiğit Bulut'a ait bir yazı.Bu yazıda zamane kızlarının neden evlenmediği hakkında yorumlar yapılmış. Yazıyı okuduktan sonra sordum kendime,evlenmek istemeyen kızın kriterlerinde olan birisi zaten evlenmek için cidden çok düşünmesi gerekir, anladım. Ama bunların dışında kalan kızlar, biz normal, sıradan kızlar da evlenmek istemiyor. Bunun nedenleri aslında o kadar çok ki...Ama aynayı kendime yöneltmek istedim. Kendime sordum neden evlenmek istemiyorum diye?! Acaba gerçekten mi istemiyorum diye?! Hani istemem, yan cebime mi koy diyorum yoksa?Bunları düşündüm.
Sonra, ikilem de kaldığımı anladım ve sizinle de paylaşmak istedim.

NoNeLeSS evlenmek istiyor mu? Sorumuzu sorduk, başlayalım sıralamaya...
  • Evlilik çok ciddi bir müessese, öyle ha deyince yapılası bir eylem değil. Her ne kadar günümüzde insanlar yangından mal kaçırırcasına evlense de bu iyice düşünülmesi gerekilen bir eylem. Tabii armudun sapı,üzümün çöpü de denmemeli, ama kritersiz de olmamalı.Aşk mutlaka esastır ama körü körüne de aşk olmamalı, mantık da olmalı.Bundan dolayı mıdır ki nedir, aşk+mantık bir arada bulunsa da bazen zorlayabilir.Şartlar...Şartları ayarlamak zor! Hoş, annem bir anda dilimin kitleneceğini ve o an evlenmek isteyeceğimi söylüyor bilinmez.Ama şartlar diyorum yine de...
  • Kasım 20'de tam 24.yaşımı kutlayacağım.Arkadaşlarımın çoğu bu sene evlendi, hatta bebek sahibi olanlar da oldu. Evlenmeyenler de sözlendi ya da nişanlandı. Onları görünce özenmiyor muyum? Evet, özeniyorum, yalan söyleyecek değilim ama bilmiyorum. Kendine ait bir yuvanın olması güzel olsa gerek ya da eşinle birşeyler yaşamak, paylaşmak. Ama istersem ben de sevdiğimle yaşayabilirim,paylaşım yapabilirim. İlla evlenmem mi gerek?! Ama ben de o gelinliği giymek istiyorum.Hoş,gelinlik meraklısı değilim ama bilmem kendimi düşününce öyle tuhaf oluyorum, bir gün gidip deneyeceğim, sırf nefsimi doyurmak için...
  • Anne olmak istiyorum, hem de çok istiyorum. Annesiyle babasıyla yaşayan güzel, tatlı bebeklerim olsun istiyorum. Anne olmak için de evlilik şart, kesinlikle şart.Evlilik öncesi ilişki taraftarı değilim. Hayır, yanlış anlaşılmasın, kimseyi yargılamıyorum, herkesin kendi hayatı ama ben olumlu bakmıyorum.Hele ki evlenmeden çocuk sahibi olunması bana yanlış geliyor,Rabbim korusun.Ama sırf anne olmak için de biriyle mi evlenilir? Bir keresinde bir arkadaşım kız mı erkek mi çocuk sahibi olmak istersin diye sormuştu. Kız çocuk istiyorum ama erkek de...Ben çok çocuk istiyorum tabii bakabileceksem.(Nedenini anlatacağım birazdan)Ben de arkadaşıma kız erkek farketmeyeceğini önemli olan sevdiğimden çocuk sahibi olmak istediğimi söylemiştim.Bilmem herkes öyle ister, ama ben dediğim gibi sırf bunun için mi evlenir insan?! SAÇMA!
  • Nedenini anlatacağım dedim ya, ben daha öncesinde de söyledim ya, kocaman bir ailem olsun istiyorum dedim ya, bu yüzden evlenmek istiyorum ama bir yandan da sırf kocaman bir aile olsun diye bana ait olan ailemi kaybetmek istemiyorum.
  • Annem, evlenen arkadaşlarımı görünce içleniyor, evlenmemi istiyor, dedim ya ben de özeniyorum ama özenmekten kastım, maşallah diye gıpta ediyorum, ancak sırf annem istiyor diye de evlenmek istemiyorum.Saçma!
  • Evde kalmış kız damgasını yememek için, baba evinde rahat hareket edemediği ya da maddi açıdan rahatlamak adına evlenen çok tanıdığım var. Ben sırf bu insanlardan farklı olduğumu bildiğim için görücü denilen kimselerle konuşmuyorum bile! Sırf sosyal baskı yüzünden evlenmek istemiyorum ama sonrasında, kısmetimi kapatmanın yanlış olduğunu da düşünüyorum.(ŞAKA!) (-ki ben seviyorum!)
  • Sosyal baskı dedim ya, sırf aman şu ne der, bu ne der, aman işte şunun kızı bunun kızı evlenmiş diye evlenmek istemiyorum. Dedim ya hissettiğim ve istediğim an evlenmek istiyorum. Tabii istiyorum evlenmek yoksa...
  • Aslına bakarsanız, ben de evlenmek istiyorum, ama özünde korkuyorum. Önümde kötü bir evlilik var,ben de çocuklarımın öyle bir evliliğe tanık olmasından korktuğum için evlenmiyorum. Evlenmek istemiyor değilim yoksa. Huzurlu bir yaşam istiyorum eşimle, çocuklarımla.Güzel bir evim olsun, minik olsun ama benim olsun. Benim ailemle benim olsun, evet, bunları düşününce evlenmek istiyorum ama dedim ya korkuyorum!!!
  • VE son bir şey, Yiğit Bulut'un yazısındaki gibi, maddiyat da kariyer de ve hayat standartlarının denkliği de önemli.Körü körüne aşk olmaz ama ben huzura o kadar açım ki dediğim gibi huzurla gelen bir evliliğe her zaman "Evet" diyorum. Aksi halde evlenmek istemiyorum...

4 yorum:

  1. =)) Tebessümle okudum yazını velakin son cümlede ne yazacağın taa başından belliydi.Yeni yaşam tarzları erkeklerden çok kadınları değiştirdi.Geçenlerde bir yazımda bahsetmiştim, kadınlar ayakları üzerinde durmayı amuda kalkmak olarak algıladılar bu da erkekleri etkiledi.Sonuç olarak toplumsal kurumlardan kadınlar bir bir elini çekti.Mazeretleri öyle feminist ağızdan başka hiç bir yerde mantıklı değil.Şimdi sen bile tüm saydığın maddelerde dahi saçma bir tek düzeliğe düşüyorsun.Mesela diyorsun ki, sırf çocuk yapmak için evlenilir mi diyorsun ?...Azıcık bir şey biliyorsam "aşk" ile ilgili, benim ait olduğum öğretide aşkım temelinde sonsuzlaşma arzusu vardır, sen bunu farketsen de farketmesen de.Yani birleşme, yani çocuk yapma duygusu.E sen zaten aşıksan, sadece uygun durum oluştuğunda istersin bir çocuğunun olmasını.Ama yeni dünya kadınlara ne demeyi öğretiyor, sırf çocuk yapmak için evlenilir mi ? Yahu çocuk bir mal mı, sırf bunun için bir sözleşme yapasın.Eğer ki böyleyse zaten bütün ahlaki değerlerinizden şüphe ederim.Ya da ne bileyim, sırf ailem olsun diye mi evleneyim ?...


    Kusura kalmayınız, kızmayınız da bana, ama çok saçma geliyor bu indirgemeci yaklaşımlar, sırflar, evlenmenin bu kadar aşağılanması, sokağa atılması, hırpalanması.Düşün ki benim bir tarafım evliliğin tamamen devletin yasal aile planması yapmak için uydurduğu bir sözleşme, insanları koyun halinde tutmak için kullandığı bir kurum olarak düşünüyor.Buna rağmen bu sözleri sarfediyorum...

    Ha bu arada..Fazla düşünme, o kişi gelir, teklifini eder, kabul edersin...

    Hamlet

    YanıtlaSil
  2. @Hamlet,

    Başında sonunda farksız oynak yazılar yazmayı sevmiyorum aslında=) O yüzden anlaşılması gayet açık...

    Aslında ben de bunu anlatmaya çalıştım, çocuğun bir mal olmadığını ya da evliliğin aşağılanacak kadar tek düze birşey olmadığını...

    Evlilik zor zanaat, bir insanla geçinmek değil aslında evlilik ve tabii sırf anneler babalar torun istedi diye çocuk yapmak için uydurulan bir şey değil evlilik...

    Sana neden kızayım Hamlet, fikrini söyledin, ben soldan sen sağdan yaklaştın olaya;)Ama emin ol, ben evliliği ASLA aşağılayan birey olmadım, aksine başarılı evlilikleri gördükçe saygıyla eğildim,eğilirim...

    VE biliyorum, vakti zamanı gelince sevgilim gelir, gider evleniriz:)

    Sevgiyle kal,

    PS: Feminist birisi miyim değil miyim bilmem ama kadın&erkek eşitliğinin söz konusu olmadığı bir toplumda cinsiyet farkı gözetmeden eşitlik ve huzur bekleyen biriyim;)Bu da dip not olsun:)

    YanıtlaSil
  3. =))

    Başından belli olması tutarsızlıkla ilgili bir konu değildi, başta sorular soruyordun bunları tartışacağım yazımda acaba hangisi diye
    , fakat sorsan da cevap belliydi, gereksizdi soruların demek istedim..Çünkü girişten anlaşılıyor yazının nereye dokunup hangi delikten kendini mantıklı kurtaracağı.Feminizm kelimesini bu aralar çok kullanıyorum, halk ağzıyla değil ama, sen de o ağızla kullanmışsın teessüf ederim, feminizm kadın erkek eşitliği değildir...Kadınların da çok çok çok küçük bir azınlığı feministtir, fakat nedense kendilerini her haklı çıkarma arayışlarında ilk kelimeleri eşitlik ikincisi feminizmdir, saçmadır, üzerinde durulası değildir, benmim üzerime düşen size de mutluluklar dilemektir efendim..

    Sevgilerle,

    Hamlet.

    YanıtlaSil
  4. @Sevgili Hamlet,

    Aslında haklısın, bir anda yine parmaklarıma mani olamadım soruları kendime sordum ama cevaplarını size verdim, yazdım da yazdım...

    Ben birkaç dönem feminizm dersi almıştım ve bize öğretilen hep eşitlikti, geri kalan ya düşmanlığa ya da master-slave ilişkisi odaklı olduğu için fetişliğe giriyor. En azından bunu sindirene kadar öğrettiler ama malum bu tip konseptler biraz dallı budaklı olduğu için farklı manalar çıkabilir.Bu yüzden teessüfleri kabul etmem,bana ne;)

    Mutlulukları ben de zat-ı alinize diler, güzel yorumlarınız için kocamaaaaaannn teşekkür ederim.

    Sevgiyla kal,

    NoNeLeSS

    YanıtlaSil

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails