6 Eylül 2009 Pazar

Herkesin Bir Derdi Var, Durur İçerisinde!!!


Az önce bloglar arasında turluyordum yine, okuyordum ve bazılarına yorumlar yapıyordum.Ama genelde ben yorum yapmaktan kaçınırım, sanki yazılan blogun ahengini bozacakmışım gibi gelir. Özellikle bazı bloggerların yazıları beni benden alsa da sadece okuyup düşünürüm. Sevgili GAYYOR'un son bloguna gözüm takıldı. Ve hatta nacizane yorum da yaptım. Bu yazısında blogdaşım yine döktürmüştü. Tezatlıkların içindeki bizi anlatmıştı bir bakıma. Ne de güzel anlatmıştı, yoksulluk ve yoksunluk arasında bulunan ince çizgiyi.

BEN de aslında bugün buna benzer bir konuya değinecektim, bari şimdi elim değmişken yazayım. Genelde sıkıntılarımdan ve buna benzer beni sıkan,rahatsız eden durumlardan bahsediyorum blogumda, farkındayım.Elimde olmadan bir yerden sayıyorum sövüyorum aslında. İlle de küfretmem gerekmez sanırım, sadece sayıyorum işte.Sonra düşünüyorum bir benim mi sıkıntım var da abartıyor muyum acaba?! Elbette biliyorum, o kadar bencil değilim.Cidden bakıyorum da herkesin farklı olan dünyasında aslında benzer sıkıntıları var. Aile,sağlık,geçim sıkıntısı...Aynı olaylara aynı şekilde tepkiler veriliyor aslında. Bu yüzdendir sanırım aynı duyguları hissediyoruz ya da anlamaya çalışıyoruz birbirimizi.

Binlerce kez hamd olsun!Şükürlerle ayakta duruyoruz, farkındayım ki bu dünya dualarla ve iyi niyetlerle ayakta duruyor. Elimizden geldiğince iyilik yapmaya, ihtiyacı olanlara destek vermeye çalışıyoruz. Mutlaka umursamadan geçip gittiğimiz anlar da var. Ama kendi adıma ben elimden geleni yapmaya çalışıyorum. İnsanların mutlu olması herşeye bedel aslında.


Bir öğrencim vardı. Bir gün beni aradı, ablasının geçen sene bizim okuldan, dil bölümünden mezun olduğunu, ilk senesinde tercih yapmadığını, bu sene de aynı puanı almasına rağmen, daha iyi sıralamaya sahip olduğunu söyledi. Ertesi gün buluşmaya karar verdik, çünkü rehberliğe ihtiyacı vardı. Buluştuk, önce dersanesine gitmeye karar verdik ki bu dersane benim tasvip etmediğim bir yapıya sahip. Bizi karşılama tenezzülünde bulunmaya sevgili İngilizce öğretmeni, bize bu puanla bir yere yerleşemeyeceğini söyledi.Dersaneden çıktığında yüzlerimiz allak bullaktı. Ama ben bunu kendime yediremedim.Ve madem kazanılmıyormuş, biz yine de şansımı denemeliydik. Denedik, çok uğraştık ama denedik.Ve sonuç başarılı.Kazanamaz denilen öğrenci, geleceğin meslektaşı. Şu an Sivas Cumhuriyet Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı'na kaydını yaptırdı bile. Hem de ilk tercihiydi.Sonucu nereye mi bağlayacağım?! Sonrasında, sevgili meslektaşım ve bütün ailesi bana öyle güzel şeyler söylediler ki dünyanın en mutlusu bendim. Ömür boyu size dua edeceğim sözü bana neler verdi neler! Varsın etmesin dua ama bunu duymak bile yetti! Demem o ki vicdanen rahatım, yoksun değilim ama yoksun olmaktan da korkarım. Rabbim beni vicdanı ve aklı hür insanlarla karşılaştırsın, böyle bir insan olmama da layık görsün.Daha ne denir ki?! Şükürler olsun...

2 yorum:

  1. Asıl konuya yorum yapmamış olacağım ama o dershanelere neden bu kdar saygı duyulur bilmem. Bize öğretilen çoğu şey okulda öğretiliyor. Dershanenin bize sadece soru pratiği ve yazılıya hazırlaması avantajı var. Belki de sınıf tekrarı. Küçücük bir sorunda dershaneleri ilah gibi görüp soluğu kapıusında almanın anlamı da bence. Görüldüğü gibi dışardan biri de gayet güzel bir tercih yapabiliyor. :)

    Ayrıca tebrik ederim NoNeLeSS. :)

    YanıtlaSil
  2. @Sevgili Terapistciğim,

    Evet, aynı fikirdeyim. Dersane dediğin gibi sana pratiklik katan ve okuldaki bilgileri tekrarlarla sağlamlaştıran bir yer olması gerekirken tam aksi görevi görmekte.Ne yazık ki eğitim sistemi o kadar kötü ki özellikle düz liselerde eğitim verilmiyo. Mutlaka veriliyor ama ne kadar veriliyor ortada.

    Ben,kesinlikle bir övünme söz konusu değil, öğrencilerime konuları anlattıktan sonra, dil sınıfına girecekleri için, teknikleri ve soru çözme konusundaki ipuçlarını öğrettim.Çünkü dersaneye gidemeyecek durumda olan çok kimse vardı.

    Tercih konusuna gelince, biraz kendini verse insan ve detayları öğrense, 3 aşağı 5 yukarı tam 12'den vurabilir:)

    Ayrıca, teşekkür ederim Terapistciğim:))

    YanıtlaSil

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails