24 Eylül 2009 Perşembe

ALO 157 YARDIM HATTI


Kaç gündür ekranlarda dönen ve bence yapılmakta gecikilen bir uygulama ALO 157 YARDIM HATTI!

Uygulama 2005 yılında hayata geçirilmesine karşın ne yazık ki gereken reklam ve tanıtımlar yapılmadığı için çoğumuz tarafından henüz duyulmakta.En azından ben henüz farkına vardım. Ne acı!!!

Bu hat ile insan kaçakçılığına,kadın ticareti mağdurluğuna son vermek esas.Amaç bu aslında. Uygulanabilirliğini tartışmak istemiyorum, çünkü bu uygulamadan umutluyum artık. Bu uygulama Uluslararası Göç Örgütü'nün (IOM) tarafından kadın ticareti mağdurlarını kurtarmak için açılmış olması bu umudu destekliyor aslında. Malum biz bazı şeyleri yapınca başaramıyoruz ama harici destekler alınca her şey nedense yolunda gidiyor. 2005'ten bu yana yapılamayanlar artık başarıyla yapılacak,umutluyum!

Uygulama aslında ilk faydalarını göstermiş.Bu benim için daha da umut verici. İnternette bir yerde okudum.Antalya'da Moldovalı bir bayan bu hattı arayarak yardım istemiş ve bir kadın tacirini yakalatmış.Bu bayanı cesaretinden dolayı ayakta alkışlıyorum!

IOM Türkiye sorumlusu, bu hat ile gerek mağdurları gerekse tacirleri rahatlıkla yakaladıklarını ve yakalayacaklarını belirtip artık reklam ve tanıtımlarla daha başarılı getiriler elde edebileceğini söylemiş bir röportajda..Ve insanlardan duyarlı olarak bu konuda cesur adımlar atmasını istemiş. Korkmayın demek istiyor sayın sorumlu. KORKMAYIN!İnsanlara yardım etmekten korkmayın! Bunu demeye çalışmış aslında adamcağız.

NE acı bir durum aslında.Bir bayanı mağdur hale getiren yine bir bayan! Hep zaten böyle olmamış mı? Kaynana-gelin,elti-elti-görümce-gelin ve tabii en yakın 2 bayan arkadaş. Birbirlerini hep kıskanıp açıklarını aramamış mıdır asırlardır?Tabii istisnalar var,tenzih ediyorum ama bu böyle olmamış mıdır hep? Bir ortama bizden daha güzel ya da bakımlı bir hatun girince direk bir kulp takmaz mıyız? Hemen kıyaslamaz mıyız?(Kendimi tenzih ediyorum, çok şükür benim böyle ezikliklerim yoktur!Hatta ben de hatun taşsa taş derim!)Yanında yakışıklı bir erkek varsa direk bakar kıyas yapmaz mıyız yine? Oysa, o çocuk tek olsa dikkat bile çekmeyecektir belki.

Ne alaka diyebilirsiniz belki ama bir bayanın bir bayana ettiğini kim edebilir, bilemiyorum!
Daha yazacak çok şey var biliyorum ama yine gerildim!
Susuyorum...

7 yorum:

  1. bunları bilmemekten uyanıyorum.
    yani 157 nedir diye sorsan...
    aman sorma... :(

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bir paylaşım olmuş arkadaşım...valla herşeyden yakınmayı, yerimizde konuşmayı çok iyi biliyoruz ama iş bişeyi icraate dökmeye gelince dünyadan bihaberiz...

    ayrıca şunada katılıyorum; başımıza ne geliyorsada hemcinslerimizden, artık altında çekememezlik mi? her ne halt varsa canımızı en çok acıtanlar hep onlar...

    YanıtlaSil
  3. @Emrah,

    Utanılacak bir şey yok aslında.(Uyanmak kelimesi yanlış yazıldı diye utanmak dedim)Hepimizin bilmediği ya da habersiz olduğu çok durum var. Sanırım bloglar da bunları paylaşmak için var.
    Sevgiyle kalın,

    YanıtlaSil
  4. @Momolcuğum,

    Evet canım blogdaşım, hep yakınırız söyleniriz de işte birşeyler yapmayız. Umarım böyle paylaşımlar bir işe yarar ve belki bir gün olur da bizim de aramamız gerekir. Allah başlara vermesin!!!

    Ve ne yazık ki biz birbirimize yapıyoruz ne yapıyorsak off...

    YanıtlaSil
  5. Keşke gücüm olsa da bunu durdurabilsem...
    ...Kaç insan bununla ilgilenirki...Ahh.keşke..daha bir kaç ay önce Alanyadaydık.Bir kadın,elinden tutan,5 yaşlarında,sarı uzun saçlarıyla küçük bir kız.Yanında esmer bir adam vardı.Kadın,camı acık,duran bir arabadan kafası fırlayan biriyle birşeyler konuşuyordu..Hemen anladım..Durdum ve izledim.Kızım beni kolumdan çekip ;'Hadi anne ,sen kafayı mı yedin?Başını belayamı sokmak istiyorsun?'dedi.ordan uzaklaştık,hiçbir şey yapamadım.Üzgünüm...

    YanıtlaSil
  6. @Sayın Adsız,

    Sayı olarak kaçtır bilemem ama son zamanlarda aktif olarak,157'yi arayan sayı artmakta...Bu konuda net bir açıklama için araştırma yapacağım...Ancak...Keşke yardım etseydiniz...Sizi yargılamak haddim değil ama siz de "anne" olduğunuza göre...Off...İnanın ben daha üzgünüm...

    Sizi tenzih ediyorum ama insanları kötü sıfatlarla nitelendiren insan sayısı kadar,yürekli insanımız olsaydı ya da bu kadar insan dedikodu yapmaktansa biraz insan olsaydı her şey daha iyi olabilirdi...

    YanıtlaSil
  7. Hepinizin UÇURUM dizisini izlemenizi oneririm bu Olay uzerine yazilmis bir senaryo belki insanlar boyle seyleri televizyonda gordukce harekete gecerler diye umuyorum. Dizide olsa beni cok etkiledi ve surekli dusunur oldum BUNLAR GERCEKTEN YASANİYOR... Lutfen bu konuyu 3 kere tahtaya vurarak gecistirmeyelim bir telefon cokta zor degil.

    YanıtlaSil

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails