26 Ağustos 2009 Çarşamba

Usta'M


Muhammed İkbal kimdir?
Utandım ki kendimden, gerçekten çok utandım, edebiyatla bu kadar haşır neşir olduğum halde bilemediğim,tanıyamadığım için böyle bir ustayı, kendimden utandım. Dün bir arkadaşım bana bir söz gönderdi sms yoluyla,

"İnsana sığabilene kainat, kainata da sığamayana da insan derim."

Muhammed İKBAL söylemiş bu sözü...
Ne kadar anlamlı değil mi? Sabah uyanır uyanmaz kimdir bir araştırayım dedim, kimmiş öğrenelim bari dedim ama bu kadar büyük bir ustayla karşılacağımı tahmin edemedim. Kendisi Pakistanlı ünlü şair-filozof'muş. -Muş diyorum çünkü tanımıyordum, utandım kendimden...

VE araştırmaya başladım...
Yarabbim ne şiirleri, ne sözleri varmış...Ve genelde Usta'M, Ataol BEHRAMOĞLU çevirmiş...

Offzz...
Artık favorilerim arasına girdi Usta'm...Haşa! Ben onun hayranları arasına girdim...
Allah rahmet eylesin Üstadım...
VE sizlerle bu dörtlüğü paylaşmak istiyorum...

Soruyorsun, göğsün içindeki gönül ne demek
Soruna yanıtım şudur:
Gönül aklın tutuşmasıdır ve açı çeken yürek
Bunlarsız o sadece çamurdur
M.İKBAL

Gönlünüz sevgisiz kalmasın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails