27 Ağustos 2009 Perşembe

Onurlu İnsan Olmak Budur İşte!!!


Ah Susma!

An itibariyle Kanal D'de Seda Sayan ablanın sunduğu "SUSMA" isimli programı izlemekteyim ve evet hüngür hüngür ağlamaktayım. Evet, Seda abla beni ağlatıyor an itibariyle. Normal şartlarda böyle salak saçma programları izlemem ama bu program off mahvetti beni...

Aslında programı baştan aşağı izlemedim ama bir açtım, konu bir an beni çepeçevre sardı. Bir aileden bahsediyor, bu aile 21 sene öncesinde bir kız bebeğini evlat edinmişler, bebek spastik özürlü olmasına rağmen bırakmamışlar! Evet, efendim bırakmamışlar!!!

Ve kelimeler yetmiyor şu an. Hayatımda bu kadar kendini geliştirmiş spastik özürlü bir çocuk görmedim, kendisi 3 kitap yazmış! Hayatımda bu kadar düzgün konuşan bir çocuk da görmedim.Rabbim Rabbim nasıl bir insan! Maşallah!!!

Bunlardan öte, beni etkileyen en önemli faktör aile...
Aile öyle güzel şeyler söylüyor ki off...Dayanamıyorum ağlıyorum halen...
Baba diyor ki, "Kızıma hizmet etmek Tanrı'ya hizmet etmek gibi, canımdan alsın, kızımın canına versin! O benim kızım! O benim başımın tacı..."Ve anne diyor ki, "Kızımı ne zaman yıkasam bana,Annem sen beni yıkıyorsun, diğer alemde de Melekler seni yıkasın, işte bu bana yeter!O benim kızım kimsenin kızı değil!"Ve güzel Gözde diyor ki, "Ben Yaradan'ın şanslı kuluyum ki beni böyle bir aileye kavuşturdu ve iyi ki beni bırakan o kişiler olmuş, benim ailem var."

Ofzz...
Nasıl birşey bu! Sağlıklı diye aldıkları bebek spastik bir bebek ve bu aile, normalde ailelerin bile yapamadıkları herşeyi yapmışlar!Aile işte bu! Aile! Baba ve anne bu!

Bazıları çocuklarının kıymetlerini bilmeden, bırakıp giderken, kendi zevkleri sefaları için ailesini terkederken, bu eli öpülesi anne baba kendilerinin bile olmayan çocuğu alıp anne baba oldular! 92% özürlü olan bir çocuğu alıp 100% sağlıklı üniversitede okuyan bir çocuk haline getirmişler....

Seda abla diyor ki, "Siz kaç hacıdan hocadan daha da hacı hocasınız, kaç kere hacıya gittiniz geldiniz sizler!" Evet, doğru, elleri ayakları öpülesi insanlar bu mukaddes kimseler...

Ofzz...
Nasıl insanlar var Yarabbim, kendi evlatlarını bırakıp gider, sonrasında "insanız" diye geçinirler. Evet, görüyorum, tanık oluyorum, yaşıyorum bunu. Rabbim Annemi bana bağışla!!! İyi ki annemiz var...Yoksa ne yapardık ya!Doğada herkes, evet, bütün canlılar giriyor bu herkesin içine, bütün canlılar çocuk sahibi oluyor ama anne-baba olamıyor.

Ofzz...
Kelimeler iyice karıştı. Çünkü bütün duygularımı aynı anda, hepsini söylemek istiyorum şu an. Doldum. (Hüngürdüyorum ne yapayım...) Ofzz...Allah'ım ya sen yardım et!!!Akıllı bireyler geliştirmeyi nasip et hepimize!

Allah'ım...
Düşünsenize, özürlü ya da engelli bir evlada sahip olmak ne kadar zordur. Ama biliyorum ki, bu evlat size Allah'ın bir ödülüdür. Bir ödülüdür ve O'nun kıymetini bilmek gerekir.Ve bu aile, bu güzel aile kendisinin bile yapmadığı bir çocuğa sahi çıkıp güzel bir kız evladına sahip olmuşlar. Ve şu an ki tek istekleri, evlatlarını okutup evlendirmek...

Hamdolsun Rabbim'e, sağlıklıyız. Ve Rabbim hepimize sağlıklık evlatlar versin. Ama öncesinde güzel karakterli evlatlar versin...

Ve Rabbim vicdanlı insanlarla karşılaştırsın bizleri...Çünkü vicdanı olan sevgiyi de saygıyı da bilir...

Offzz...
Doldum iyice, iyice doldum...Yok, kelimeler iyice birbirine karıştı...Hayır, ağlamayacağım...
Ama hayır...

Rabbim sen bizleri vicdanı sağlam, Allah'tan korkan, insanlardan utanan kimselerle karşılaştır!!!

Ve tekrardan söylüyorum, baba olmak evlat yetiştirmek, anne olmak, evlat yetiştirmek...
Gerisi yalan...
Sevgi emek demişler ya, gerisi yalan...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails