24 Ağustos 2009 Pazartesi

Ne Yedik Acaba?!

Hımmzz...
Yeni tatları seviyorum, hatta yeni tatları uydurmayı ve denemeyi seviyorum.
Genelde bu konuda bana Knorr,sağolsun, yardımcı oluyor; malum, yeni yeni çorbalar, soslar,çeşniler barındırıyor bünyesinde. Ancak bugün canım daha öncesinde denediğim bir çorbayı denemek istedi.

Düğün çorbası...
Oktay Usta'yı her daim izlerim, çünkü mutfak işleri tam bana göre ki hiç bir zaman zaten sıska bir kız olamadım, aman olmak da istemem ne o öyle kemikler ortada.Neyse, konumuza dönelim, daha öncesinde ondan aldığım tarifle denedim.

Sizlere de vermek istiyorum tarifi,

Malzemeleri,
- 300 gr.kuzu eti (tercihen dana eti de olabilir ama kuzu eti daha yumuşak ve yağlı olduğu için tercih edilir)(İlle de 300 gr. olacak değil ya, ne kadar koymak isterseniz, mesela ben çok hoşlaşmıyorum, tat versin diye az koyuyorum:))
- Et suyu (İçine koyacağınız eti haşlayın efendim, zaten içine de pişmiş lokum gibi et koymak gerekiyor)
- Tuz (Tuzsuz tercihimdir)

Terbiyesi için,
- 3 çorba kaşığı yoğurt (İyice çırpılmalı ki ağzınıza tortu gelmesin)
- 2 çorba kaşığı un (Elekten eleyin ki tortu gelmesin)
- 1 yumurta
- Yarım limon

Sosu için,
- 1 çorba kaşığı tereyağı (Zeytinyağı da olabilir)
- 1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber (Ve dilerseniz pul biber, nane)

Ve hazırlayalım:

Eti önceden pişirin.Kuzu etlerini elinizle didikleyin.Tencereye et suyunu ve didiklenmiş etleri ilave edin ve et suyunu kaynatın.Terbiyesi için ise bir karıştırma kabına 3 çorba kaşığı yoğurdu alın.Üzerine 2 çorba kaşığu unu ilave edin.Üzerine 1 adet yumurta kırın.Üzerine soğuk su yarım limon suyunu ilave edin.Çırpma teliyle karıştırın.Daha sonra terbiyeye sıcak su ilave edin ve karıştırın.Terbiyeyei tencereye ilave edin.Çorbaya en son olarak tuzunu ilave edin ve Düğün çorbasını pişirin.Düğün çorbasını servis tabağına alın.Üzerine eritilmiş tereyağı ve toz kırmızı biber ilave edip servis edin.
Afiyet olsun arkadaşlar....
Umarım lezzetli olur...Olacaktır ama eminim de...
Aha...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails