15 Ağustos 2009 Cumartesi

Köstekli Saat

Ne karizmatik saat di mi?
Hatırlıyorum sanki hayal meyal, annemin Rahmetli dedesi -ki annem ağa baba derdi kendisine, ben de hacı baba- böyle mis gibi pambık gibi sakallara sahipti, böyle hep bir yeleği vardı üzerinde, bir de yanakları kırmızıydı sanki. "Hacıydı" kendisi, hatta Hac'a gidip orda vefat etmişti, şimdi kutsal topraklarda yatıyor.
Ne şanslı! Ne kadar muhterem bir insandı ki kendisi orda yatıyor, herkese nasip mi orda yatmak...Olmaz ki...Ah ah...
Rahmet istedi...

Konu nerden nereye geldi, ne diyecektim ben...
Ha...
Hatırladım...
Rahmetli hacı babamların evinde ki bizim eski evimiz, cam kenarında bir sedir vardı. Her daim mis kokardı evi, hacı annem nasıl da temiz kadındı... ( Off ikisi de tam birbirleri içindi gerçekten...Allah rahmet eylesin her ikisine de...) İşte o evde, hacı babam o sedire oturur, bir dizini altına alır, bir dizine yaslanarak otururdu. Ne zaman gitsek, "Oy benim güzel kızım gelmiş" der, o anlam veremediğim ve halen unutamadığım cennet kokusuyla beni öper ve ben sanki büyük bir adammışım gibi benimle sohbet ederdi. Hacı annem de, "Uşak karnınız aç mı?" diye sorularına başlar, severdi bizi...Dağıtmazdım evini ama ordan oraya koştururdum...Hiç kızmazlardı...Ee saatle ne alaka di mi? Bilmem sanki hacı babamın o cebinde, o yeleğinin, hani o ağa yeleğinin cebinde bu saatten vardı. Öyle hatırlıyorum nedense...

Köstekli saat...
Evet, vardı...Ah annem olsaydı şimdi burda sorardım ama vardı...Böyle ara ara bakardı sanki...
Zaman nasıl geçmiş ya pes!!!
Nasıl da çabuk geçti, doğru ben ilkokula başladığım günü de hatırlıyorum, daha öncesinde babamın beni omzunda gezmelere götürdüğü günleri de hatırlıyorum...Araba yoktu o dönemler, vardı mutlaka ama bizim yoktu. O zaman etimiz neydi butumuz neydi?

Evet ya...Zaman nasıl geçiyor...
Off içim tuhaf oldu...
Ben bugün aslında böyle duygusal,isyanlar şeyler yazmayacaktım. Aslında blogu yazarken amacım da, "Bilgisayarın saati yanlıştı, kaç gündür ne safmışım o saate göre hareket etmişim" demekti.

Ama nerden nereye...
Yine tutamadım kendimi, yazdım ama iyi ettim di mi?!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails