19 Ağustos 2009 Çarşamba

Koku!

Brut...

Tanıdınız mı?
Benim çocukluğuma dair unutmadığım nadir kokulardandır kendisi. Halen kaç kişi kullanır bilemem ama bir dönem herkesin kullandığı bir kokuydu; ya da ben öyle hatırlıyorum. Bilemiyorum. Ama nasıl da etkili bir kokusu vardı.

Vakti zamanında eğitim dersleri alırken, kokuların insanın eski anılarını canlandıran en etkili faktör olduğunu öğrenmiştim. Evet, doğru...

Hani bir koku vardır ve size birilerini mutlaka hatırlatır.
BRUT...

Aklıma hep babam ve büyük halamın eşi gelir. Hatta, halamların eskiden oturdukları ev, Emek'teki ev, çok hatrımda kalır. Böyle küçük koridoru geçince büyük kocaman bir yatak odaları vardı. Halamın makyaj aynası vardı. Üstünde elektrikli saç bigudileri ve Hobby el kremi vardı ve bi de Brut vardı. Sonrasında, sanırım kuzenim de kullandı. (Sapık değilim, milletin özeline de girmem, milleti gidip de koklamışlığım da yoktur, sadece aklıma bunlar gelir.)

Mesela, ne zaman hindistan cevizli havuçlu güneş kremi bana hep babamla gittiğimiz tatilleri hatırlatır. (bronzlaştırıcıymış, biz eskiden hep koruyucu diye alırdık!) O kokuyu ne zaman hissetsem, babamın benim simidimden tutarak bana yüzme öğretmeye çalıştığı günler gelir. Sanırım o zamanlar en fazla 5 yaşındaydım. Hatrımda kalan bir kaç anıdan birisi de budur!

Vardır mutlaka sizin de hatrınız da kalan kokular...

Belki o kokuya sahip olan kimseyi hayatınızdan çıkardınız, belki silip attınız herşeyi eskiye dair ama kokuları atmanız oldukça zordur. Bazen sevgiyle bazen ise nefretle anarız o kokuyu ama mutlaka hayatımızda kalır o koku...

Var mıdır acaba sizin böyle kokularınız unutamadığınız?!

2 yorum:

  1. bu parfümü eski sevgilim kullanıyordu ismi "emrahtı" vay be :) ne zaman birindne bu koku gelse aklıma geliyor, gelmiyor desem yalan olurdu :))

    YanıtlaSil
  2. @Çakma Şirine,

    Dediğim gibi, unutmak kokuları öyle zor ki...
    Yani, belki "Emrah'ı" unuttun ama bu kokuyla hep aklına o gelir...

    Yalan değil;)

    YanıtlaSil

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails