29 Ağustos 2009 Cumartesi

Bir Öğretmenin Aşağılandığı An!


Çok sinirliyim çok! Aşırı hem de...
Aslında bugün umut doluydum, sabah büyük bir heyecanla dualarla çıktım yola. Biliyorsunuz sizden de şans dilemenizi ve dua etmenizi istemiştim. Ben de milyonlarca hayır duası ederek çıktım. Tam indim, oh otobüs geldi, şansım yaver gidiyor diye sevinmişken, otobüs ana yoldaki durağa yaklaşırken domates satan bir seyyar satıcıyla kavgaya tutuştu, hem de ne kavga...Polis beyler sonrasında teşrif etti ama geldiler, seyyar satıcı elinde süpürge ile saldırıya geçti...Camlar kırıldı, şoförün gözü morardı falan filan...Ramazan ramazan olmazlar oldu ama neyse diğer otobüse aktarıldık, gittik sonra. Evet, meydandan diğer otobüse bindim gittim. Buldum sonunda gideceğim yeri.
Gittiğim dersanenin sahibi 96'dan beri arkadaş olduğum bir kızın amcasınınmış falan filan.Ağır çalışma şartlarına rağmen, her şeye evet deme modunda gitti dersaneye. Çünkü ihtiyacım vardı biliyordum...


Haftanın 6 günü çalışacaktım, olsun razıydım. Hafta içi 12.00-20.00 arası, hafta sonu da 08.00-18.00 arasıydı. Tamam, emek olmadan yemek olmazdı ama ama yuh diyerek söylüyorum, aylık 300 lira! Aylık aylık, haftalık değil!


Şaka gibi! Küfür gibi! Asgari ücret olsaydı yine tamamdı ama aylık 300 ne demek?! Hem de 2 araçla gideceğim yere! Başka? Tamam, ihtiyacım var ama ben de insanım köle gibi mi çalışacağım?!


Dahası, ben bir öğretmenim. Ben olmasam ne mühendis olur ne mimar ne doktor! Ben bir öğretmenim! Bana biçilen fiyat bu mu? Evet, çok gaza geldin, branş öğretmenisin diyebilirsiniz ama söyleyin bana yozlaşan ve bir türlü ileriye adım atamayan ülkemizde kaç kişi adam gibi İngilizce konuşuyor?! Konuşmayalım mı? Bir Fransız, bir İtalyan ya da bir Hintli şakır şakır İngilizce konuşurken biz "kendi derdimizi anlatacak kadar" olan İngilizcemizle tarzanca mı konuşalım? Ne yazık ki acı ama gerçek! Gerçek bu!!!


Keşke okumasaydım dedirtmeye çalışıyorlar ama asla vazgeçmem!!!



Sadece yazıklar olsun!!!

12 yorum:

  1. bunlar üniversite okumuş gençliği ne zannediyorlar ki, hah kesin olaya şu gözle bakmışlardır, nasıl olsa kriz var, işte iş bulamaz biz ona ne kadar da teklif etsek o kabul edecek nasıl olsa,

    öğretmenlik madem o kadar kutsal bu mu karşılığı !!!

    her şeyin en iyisi olur umarım :)

    YanıtlaSil
  2. yuh ,çok özür dilerim ama temizlikçi bile gündeliğe 100 lira alıyor.var aylığı hesap et artık. ama bu para,nedir bu,köle pazarında bilmediğimiz bir oyun mu,kamera şakası mı?

    başka iş ara,evde oturup çocuk baksan bundan daha çok kazanırsın. ve sıkma canını,biliyorum kolay değil ama dene.

    YanıtlaSil
  3. Bari asgari ücreti öngörseydiler! Haftanın 5 günü 8 saat çalışmak ve üzerine bir de haftasonu 10 saat çalışmayı part-time işten mi sayıyorlar acaba? Anlamadım ki ben...

    YanıtlaSil
  4. @Sevgili wakan tanka,
    Umudumu ne olursa olsun kaybetmemeye çalışıyorum, bunlar öğretmen olmayı ne zannediyor ortada aslında, evet, ben olmasam başka bir meslektaşım aynı görevi yapacak ve dahası insanı üzen, bu saygısızlığı size, yıllarını bu mesleğini veren bir öğretmenin yapması...

    Umarım iyi olacak...

    @Sevgili y,

    Yoo, hayır, özür dileme ben de neler söyledim oruç oruç, dalga geçiyor gibi teklif etmelerine değil, "harçlık" veriyorum tabirini kullanmasına sinir oldum. Kimseyi kesinlikle küçümsemem ama kasiyerlik yapsam en kötü asgari ücret alırım...

    Çıkmadık candan umut kesilmezmiş ya iyi olmaya çalışıyorum...

    @Sevgili The SummerSon,

    Part-time değil, full time çalışacaksın dedi kendisi bana, ben de en kötü en kötü asgari ücret verir dedim ama anladım ki öğretmenler bunu bile haketmiyor!

    Acı, çok acı bunları yaşamak ama ne yazık ki gerçekler sevgili blogdaşlarım...

    Ne diyeyim, Allah akıl fikir versin! Ve artık öğretmenlere yapılan bu saygısızlık bitsin!

    Sevgiyle kalın,

    YanıtlaSil
  5. :(:(:(:(üzüldüm meslektaşım ama öğretmenlik sadece 24 kasımlarda değerli...artık ne yazık

    YanıtlaSil
  6. @Sevgili Asya Selda,

    Biliyorum beni öğrencilerim her daim seviyor, onlar olmazsa neler yapardım zaten ama ah ah bizleri hiç yerine koyanlarda aslında öğretmen değiller mi?!

    YanıtlaSil
  7. Bu tam bir gırgır.. Dediğin gibi kölelik yani. Yeterli okul olsa, okullarda öğrenciler 40-50 kşilik sınıflar yerine 20-25 kişilik sınıflrda eğitim görse, hem öğretmen ihtiyacı artar, hem eğitim kalitesi..

    YanıtlaSil
  8. @Sevgili Terapist,

    Biz öyle bir toplumuz ki,müslümanlık diye ortalığı yıkıyoruz. Ama Allah'ın ilk emri olan "Oku" emrini unutuyoruz.

    Mutlaka camiler olacak, din mutlaka esastır! Ama her köşe başına bir cami yerine, okullar yapsak! Bu okullara öğretmenler ve öğrenciler koysak ve kaliteli hale getirsek eğitimi! 1 camide max.4 din adamı olur ama 1 okulda kaç kişi okur ve ekmek yer?!

    Offfzz yoruldum ya...

    YanıtlaSil
  9. ay şerefsizler
    o dersaneciler ne para kırıyolar valla
    hocalara verdikleri maaşa bak bide
    yazık günah ya

    YanıtlaSil
  10. @Sevgili Pell-in,

    Valla ne kadar kazanırlar bilmem ama bu gitmiş olduğum kurum,"Birebir eğitim merkezi" yani, gruplar max.5 kişi. Allah kazançlarını bol etsin, daim etsin ama yazık!

    Eğer deneyim noksanlığı yüzünden bunu layık gördülerse bana kabul, hoş, bana çalışma fırsatı vermeden ben nasıl deneyimli olacağım ama gerçekten benim deneyimim yeter!

    Ben mesleğimde çok iyiyim, bu konuda asla mütevazi olamam! Ama ne yazık ne yazık ki artık eğitim eşittir ticaret!

    YanıtlaSil
  11. küfreder gibi, ayyy Atatürk'ün kemikleri sızlıyordur yemin ederim.

    emeğin karşılığı yok bu ülkede. çok ayıp.

    YanıtlaSil
  12. @Şirine'm,

    Bir söz geldi aklıma, "Türk insanı para gibidir; ışığı içine tut, ATATÜRK yoksa sahtedir..."

    Alakasız biliyorum ama öyle!

    Emek de neymiş, paranın yanında tatlım!!!

    YanıtlaSil

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails