12 Ağustos 2009 Çarşamba

Anlam Kazanır Herşey Seninle...

"Ama iyiyle kötüyü bilme ağacından yeme.
Çünkü ondan yediğin gün kesinlikle ölürsün."

Yaratılış 2:17

Hiç nasıl öleceğinizi düşündünüz mü?
Ben son zamanlarda düşünüyorum. Acaba nefesimi tutarak, kocaman bir odanın içinde memnuniyetle mi öleceğim? Yoksa yüksekten metrelerce aşağıya, sonsuzluğun içine düşerek mi?

Ölüm...

4 harften oluşan ve genelde herkesin kurtuluş noktası olarak gördüğü ama nedense yaklaştıkça kaçınılan bir norm...Bir gerçek...Diğer hayatın başlangıcı...Başlangıç noktası...

Evet, başlangıç noktası...

Nedir ki ölmek, ölüm...Herkes ölür, ölebilir. Kolay ya da zor bu gerçektir...Ama ya sonrası? Tabii Yaradan'a inanmayanlar için, doğaya dönmek belki de...Ruhun bedenden çıkması ve bilinmezlik...

Bilmiyorum...
Acaba yaşlanıyor muyum? Yok artık, yaşlılıkla ne alakası var bunun? Mutlak surette herkes düşünmüştür ölümü. Ya canı yandığı için kurtulmak için, acı çekmemek için ya da merağından düşünmüştür herkes...Sonuçta bilinmezlikler her zaman çekicidir...

"Bir kere denesem de baksam acep iyi midir?" diyerek çıkılmayan bir yolculuk...

Off...Bilmiyorum...

Ama biliyorum aslında...Evet, korkuyorum ölümden; daha doğrusu, ölümden ötesinden...
Rabbim yardımcım olsun ama sanırım...

Eğer "iyi" ölüm diye birşey varsa...

Elbette "güzel" bir ölüm biçimi vardır; bir başkasının yerine, daha doğrusu sevdiğim birinin yerine ölmek...

Sanırım en asil ölüm budur...

Çünkü "Anlamı" vardır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails