10 Temmuz 2009 Cuma

"1 Ayda İngilizce Öğrenin!!!"

Damping...

Şok...Şok...Şok...
1 Ayda İngilizce Öğrenin. Bu hiç de zor değil...
Nah! değil...
Şekil 1 A'da görüldüğü gibi mi herşey???

Yıllardır birçok dergi ve gazetenin hatta bir çok dil kursunun sadece "kar gütme amaçlı, ticari maksatlı"yapmış olduğu safsatalardan başka nedir ki bu? Yalan haber...Yalan dolan...Öyle kolay mı bir dile hakim olmak? Hem de 1 ay kadar KISA bir sürede? Hadi ordan...

Cidden hadi ordan!!!
Yıllardır dil eğitimi alan, hatta bu işin ustası olmak için lisans tahsilini dil üzerine yapan, sayfalarca makale,deneme yazan, binlerce kitap okuyan, İngiliz Edebiyatı'nı sular seller gibi yutan bir filolog olarak bu gibi reklamlara, kitaplara ya da bunlara inananlara "Hadi ordan" diyorum. Madem bu kadar kolay, neden insanlar 1 ayda öğrenmiyor da herkes İngilizce konusunda sorun yaşıyor? Neden bu kadar insan dil öğrenmek için dersanelere gidiyor???

Tamam,kabul ediyorum, 1 ayda istenilirse 0'dan farksız olunur ama sular seller gibi ya da hafıza yöntemi ile İngilizce öğrenilmez. MÜMKÜN DEĞİL!!!

Görev yapmış olduğum okulda, Dil sınıfı'nın tek İngilizce öğretmeni ve dolayısıyla, sınıf öğretmeni bendim. Takdir edersiniz ki, öylesine açılmış olan ve üstelik zaten yetersiz İngilizce sahibi olan bu düz liseli dilcilerimle çok sorun yaşadım. Ancak, kendilerine bu işin ciddiyetini anlattım ve anladılar. I does diyenler daha sonrasında ne salak, evet bunlar onların cümleleri, ne salak olduğunu düşündü. Belli bir noktaya geldik ancak bu noktaya gelebilmek için, haftanın 5 günü 15'er saatten ders, yanı sıra bolca test ve ödevle destekledik. İnanın bu zaman bile bize yetmedi. Biz henüz zemini attık. Daha yolları uzun. Sonrasında bir gün bir dersimizde Reading* yaparken, Reader at Work I 'da bir pasaj okuttum. Orda benim de şikayet -hatta isyan ettiğim- bu durumu,sayın meslektaşım anlatıyordu. Kendisi, "I wonder if the teachers are robots or wonderful creatures,who claim they will teach English perfectly in a month" demişti. Yani,
" 1 ayda İngilizce'yi mükemmel şekilde öğreteceğini iddia eden öğretmenler robot mu ya da muhteşem varlıklar mı merak ediyorum
" demiş, benim de duygularıma tercüman olmuştu.

Yoktur böyle birşey! İnanmayın, saf olmayın beyler bayanlar...Yoktur...
Namümkündür!
Kendi dilimizi bile birçok imla ve yazım hatasıyla konuşup yazarken, bilmediğimiz bize farklı gelen başka bir dili- dikkatinizi çekerim İngilizce diyerek sınır koymadım- nasıl olur da kusursuzca 1 ayda öğreniriz?! Yalan dolan...
Lütfen uyanın ve bunlara inanmayın...

Gerçekten isterseniz, evet, belki bir kur atlayabilirsiniz ama mükemmel olma hayalinde olmayın!
Gerçekçi olun ve önünüze bakın...

***Bu yazıyı, İngilizce öğrenmenin kolay olduğunu iddia eden, dilcileri salak yerine koyan insan-cıklara ithaf ediyorum. Madem öyle kolay herşey, buyrun başarın...

4 yorum:

  1. İlginç bir site oldu tebrikler bide yurtdışı dil okulu ile ilgili detaylı bilgi istiyorum ilginiz için tesekkurler

    YanıtlaSil
  2. @dil okulu,

    Teşekkür ederim. Ancak ben size yurt dışı dil okullarıyla ilgili detaylı bilgi verebileceğimi sanmıyorum ki bu yazının da bununla bir alakası yoktu.Bunun uzmanı sanırım şahsınız. İnanın ne demek istediğinizi tam anlamıyla kavrayamadım.

    Saygılarımla...

    YanıtlaSil
  3. 6 yıldır ingilizce görüyom öğrenemedim de 1 aydamı öğrenicem ahahah :)

    YanıtlaSil
  4. @Adsız,
    Öyle olduğunu söyleyenler varmış,beraber gülelim:D

    YanıtlaSil

Paylaştıkça büyüdüm, büyüdükçe çoğaldı paylaştıklarım...

Related Posts with Thumbnails